نزدیک شدن به نرخ های واقعی قیمت سکه

نزدیک شدن به نرخ های واقعی قیمت سکه
قیمت سکه به یک‌میلیون تومان رسید و پس از آن به 550 تا 600 هزار تومان کاهش یافت که این میزان کاهش نباید اتفاق می‌افتاد زیرا قیمت اونس بسیار کمتر از این کاهش یافته بود و این فاصله قیمتی باید به تدریج جبران می‌شد.
سیدبهاء‌الدین حسینی اظهار کرد:قیمت سکه به یک‌میلیون تومان رسید و پس از آن به 550 تا 600 هزار تومان کاهش یافت که این میزان کاهش نباید اتفاق می‌افتاد زیرا قیمت اونس بسیار کمتر از این کاهش یافته بود و این فاصله قیمتی باید به تدریج جبران می‌شد.
حسینی هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا در آن مقطع افزایش نرخ سود سپرده و قیمت‌ها تاثیرگذار بوده است، گفت: چند عامل موجب کاهش قیمت سکه شد که هیچ‌کدام عامل اقتصادی نبود زیرا در این مدت اقدامی در جهت تقویت ریال در برابر دلار و طلا انجام نشده است.
وی اوراق گواهی سپرده را یکی از عوامل موثر در جهت کنترل نقدی دانست و افزود: افزایش نرخ سود سپرده با نرخ سود 20 درصد که البته برخی از بانک‌ها سود 24 درصد هم پرداخت می‌کنند در کوتاه‌مدت توانست تعادل ایجاد کند.
*احتمال حرکت دوباره نقدینگی به سمت بازارهای رقیب بانک
حسینی هاشمی ادامه داد: نرخ تورم در حال افزایش است و از نرخ سود سپرده‌ بانک‌ها پیشی گرفته است که در صورت ادامه این روند احتمال حرکت نقدینگی از سیستم بانکی به سایر بازارهای رقیب وجود دارد.
وی تصریح کرد: در اقتصاد پدیده‌ای به نام صرفه ریسک وجود دارد به این معنی که اگر کسی پول خود را وارد فعالیت‌های اقتصادی کند 10 درصد بیشتر از نرخ تورم سود خواهد داشت و این توقع در بین افراد وجود دارد که سود دریافتی آنها 10 درصد از تورم بیشتر باشد.
این کارشناس اقتصادی گفت: ممکن است در آینده شاهد سیر صعودی طلا در بازارهای داخلی و خارجی باشیم.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به این شرایط در بازار سکه حبابی وجود ندارد، گفت: هم‌اکنون در بازار سکه حبابی وجود ندارد و با توجه به مولفه‌هایی مانند نرخ سود، نرخ تورم، قیمت تمام شده طلا، نفت و انتظار سودآوری پول به نظر می‌رسد حبابی در بازار سکه وجود ندارد و اگر بانک مرکزی بتواند این شرایط را حفظ کند اقدام مثبتی انجام داده است..
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۹:۱۸:۵۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد