آغاز مرحله دوم واگذاری سكه پیش فروش از چهارشنبه

آغاز مرحله دوم واگذاری سكه پیش فروش از چهارشنبه
مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانك مركزی از آغاز عرضه سكه های پیش فروش شده مرحله دوم از چهار شنبه هفته جاری خبر داد.
'پیمان قربانی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اداره نشر اسكناس و خزانه بانك مركزی از طریق شماره تلفن های 64463786 و 64463796 آماده پاسخگویی به سوالات ثبت نام كنندگان در زمینه ابزارها و تحویل سكه است.
وی از تعیین تكلیف 55 درصد سكه های پیش خرید شده خبر داد و گفت: بانك مركزی در سال گذشته در پنج مرحله و با زمان های تحویل چهار ماهه(دو نوبت)، شش ماهه، هشت ماهه و 9 ماهه در مجموع بیش از 9 میلیون قطعه سكه تمام بهار آزادی پیش فروش كرد.
قربانی افزود: از مجموع حدود چهار میلیون و 100 هزار قطعه سكه پیش فروش شده در مرحله اول 2 میلیون و 400 هزار سكه تحویل ثبت نام كنندگان شده است.
به گفته وی، یك میلیون و 100 قطعه سكه به دلیل عدم مراجعه به شعب بانك ملی از مرحله اول پیش فروش تعیین تكلیف نشده و افرادی كه برای دریافت سكه مراجعه نكردند، حدود 28 درصد پیش خریداران سكه هستند و بقیه نیز از ابزارهای جایگزین استفاده كردند.
مدیر اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانك مركزی با بیان آن كه، دو میلیون و 800 هزار سكه تبدیل به ابزارهای جایگزین شده است، گفت: از این میزان 88 درصد به اوراق گواهی سپرده تبدیل شد و در مجموع 55 درصد از كل 9 میلیون قطعه سكه پیش فروش شده ایفای تعهد شده است.
وی گفت: بانك مركزی علاوه بر این كه، چهار میلیون قطعه سكه را در زمان مقرر ایفای تعهد كرده از آمادگی كامل برای تحویل مابقی سكه های پیش فروش شده برخوردار است.
قربانی تصریح كرد: بانك مركزی دو میلیون قطعه سكه مازاد نیاز به بانك ملی تحویل داده تا متناسب با مصرف در روزهای آینده و در زمان سررسید تحویل شود.
وی با اشاره به حجم بالای ثبت نام كنندگان در ماه های گذشته گفت: این امر منجر به افزایش عرضه سكه در روزهای جاری شده است.
این مقام مسوول در بانك مركزی از ثبت نام كنندگان سكه خواست تا زمان مراجعه به شعب را مدیریت كنند تا شعب با ازدحام مواجه نشود.
قریانی در خصوص ابزارهای جایگزین سكه گفت: هر چند خرید سكه پیش فروش از روز جاری در شعب بانك ها متوقف شده است، اما ابزار اوراق گواهی سپرده تا ششم خرداد ماه تمدید شده، ضمن آن كه ثبت نام كنندگان می توانند اوراق گواهی طلا یا پته را نیز دریافت كنند. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.          
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: ایرنا
  ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱:۲۵:۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد