هفته گذشته رشد ۱۲ واحدی شاخص فرابورس

هفته گذشته رشد ۱۲ واحدی شاخص فرابورس
شاخص کل فرابورس ایران در هفته گذشته ۱۲ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۸۴۹ واحد قرار گرفت.

در هفته ای که گذشت تعداد 895 میلیون ورقه به ارزش 8 هزار و 16 میلیارد ریال در 116 هزار نوبت دادوستد در بازارهای شش‌گانه فرابورس داد و ستد شد که بر این اساس ارزش و حجم این معاملات در مقایسه با هفته قبل‌تر به ترتیب با یک درصد افزایش و 18 درصد کاهش همراه شدند.

همچنین بازار سهام در این هفته میزبان مبادله 872 میلیون ورقه به ارزش دو هزار و 757 میلیارد ریال بود که این حجم از معاملات در بیش از 92 هزار دفعه معاملاتی رقم خورد.

از سوی دیگر مقایسه بازار سهام با مجموع بازارهای فرابورس ایران نشان می‌دهد که 97 درصد از حجم و 34 درصدی از ارزش کل معاملات فرابورس در اختیار بازار سهام بوده است و حجم و ارزش بازار اول نسبت به هفته پیش نیز حدود 19 درصد افزایش یافته و در مقابل بازار دوم به ترتیب 30 و 24 درصد افت حجم و ارزش را به خود دید.

همچنین شاخص کل فرابورس ایران نیز در روز انتهای هفته گذشته در ارتفاع 849 واحدی قرار گرفت و در مقایسه با آخرین روز هفته قبل‌تر با 12 واحد افزایش مواجه شد.

رشد چشم‌گیر ارزش معاملات بازار SME

بر پایه این گزارش؛ رصد نقل و انتقال‌های صورت‌ گرفته در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز در هفته گذشته حاکی از رشد 113 درصدی ارزش و 95 درصدی حجم معاملات این بازار در مقایسه با هفته قبل‌تر است و در 5 روز معاملاتی گذشته، 3 هزار ورقه به ارزش 16 میلیارد ریال توسط سرمایه‌گذراران حقوقی و نهادی در بازار SME دست‌به‌دست شده است.

افزون بر این؛ اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) و اوراق تسهیلات مسکن به ترتیب حدود 5 هزار، 222 و 263 میلیارد ریال از ارزش معاملات بازار ابزارهای نوین مالی را در هفته ای که گذشت در اختیار داشتند و ارزش ETFها نسبت به هفته قبل‌تر با رشد 40 درصدی مواجه شد. به این ترتیب بازار ابزارهای نوین مالی در مجموع میزبان دادوستد 22 میلیون ورقه به ارزش بیش از 5 هزار میلیارد ریال در 24 هزار دفعه معاملاتی بود.

سهم 42 درصدی بازار دوم از ارزش معاملات

این گزارش می‌افزاید: در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، بازار دوم با سهم 42 درصدی بیشترین ارزش را در میان بازارهای فرابورس ایران به خود اختصاص داد و بازار پایه، اوراق بدهی و بازار اول به ترتیب 26، 20 و 9 درصد در رده‌های بعدی ایستادند.

همچنین در هفته‌ای که گذاشت، رصد ارزش معاملات خرد بازار سهام (شامل بازارهای اول، دوم، پایه و SME) به تفکیک گروه‌های صنعت، نشانگر سهم 21 درصدی پیمانکاری صنعتی از ارزش کل معاملات است و در ادامه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر، ساخت محصولات فلزی، سرمایه‌گذاری‌ها، انبوه‌سازی، املاک و مستغلات و محصولات شیمیایی در رده‌های دوم تا ششم قرار گرفته‌اند.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۳:۲۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد