آغاز فصل مشترک همکاری بانک‌ها و بورس

آغاز فصل مشترک همکاری بانک‌ها و بورس
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه فصل مشترک همکاری بین بازارهای پول و سرمایه آغاز شده است، گفت: در سال گذشته بازار بورس 10 هزار و 500 میلیارد تومان تامین مالی برای بنگاه‌ها انجام داد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه فصل مشترک همکاری بین بازارهای پول و سرمایه آغاز شده است، گفت: در سال گذشته بازار بورس 10 هزار و 500 میلیارد تومان تامین مالی برای بنگاه‌ها انجام داد.
سید شمس‌الدین حسینی در نشست مدیران ارشد بورس، وزارت امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در شرایط فعلی باید به دنبال هم افزایی و هماهنگی بیشتری بین بازارهای مختلف مالی و پول و سرمایه باشیم، گفت: به تازگی گزارشی از سوی سازمان بورس در جلسه اخیر شورای عالی اصل 44 به رئیس جمهور ارایه شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه به لحاظ تنوع و ابزارسازی و حجم شاخص‌ها بازار بورس و سرمایه در سال‌های گذشته پیشرفت‌هایی را داشته است، اظهار داشت: اجرای اصل 44 در حوزه‌های مختلف تسهیل شد و فرابورس نیز به رشد مناسبی دست یافت.
حسینی با اشاره به استقبال مردم از توسعه بازار سرمایه، تاکید کرد: یک کمیته همکاری مشترک از وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان بورس تشکیل می‌شود که در این کمیته هم‌افزایی و تعامل بازار پول و سرمایه افزایش خواهد یافت.
وزیر امور اقتصادی و دارایی به وجود فصل مشترک همکاری بین بازار پول و سرمایه اشاره کرد و بیان داشت: ‌در سال گذشته سازمان بورس موفق شد برای تامین مالی حدود 10 هزار میلیارد و 500 میلیارد تومان در تامین مالی بنگاه‌‌ها مشارکت کند که البته ما دنبال افزایش این ظرفیت هستیم.
وی با اشاره به نزدیک تر شدن تعامل سازمان بورس و بانک مرکزی، بیان داشت: از طریق ابزارهایی چون صکوک و اوراق مشارکت بنگاه‌ای اقتصادی به ویژه بخش غیردولتی مورد حمایت تامین مالی قرار می‌گیرند.
حسینی از حضور مستقیم بانک ها در بازار سرمایه خبر داد و افزود: بانک‌ها باید حضور منسجم‌تری را در بازار سرمایه داشته باشند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: رئیس جمهور با بانک مرکزی بر لزوم حمایت از فعالیت‌های مولد و بنگاه‌های اقتصادی توافق دارند و این موضوع از دغدغه‌های بورس نیز است.
وی همچنین از ایجاد نهادهای مشترک در بازار سرمایه و همکاری بازار پول و سرمایه خبر داد و گفت: به دنبال عملیاتی کردن راهکارها در این بخش هستیم .
حسینی با تاکید بر حمایت وزارت اقتصاد و بانک مرکزی از بازار سرمایه گفت: با توجه به شفافیت شرکت‌های بورس در اعطای تسهیلات امتیازاتی را قائل خواهیم شد و این موضوع در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار می‌گیرد.
وی همچنین از بررسی حمایت‌‌های بیشتر سیستم بانکی از شرکتهای سرمایه گذاری خبر داد و افزود: با توجه به اساسنامه صندوق توسعه ملی جلسات هماهنگی با مدیران این صندوق برای فراهم کردن زمینه‌های استفاده بورس از ظرفیت‌های صندوق دنبال می‌شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه نوسانات کوتاه مدت نباید روی ترجیحات بازار سرمایه اثر بگذارد، تصریح کرد: دوری کردن از رفتارهای هیجانی و حضور مداوم در بازار سرمایه بهره‌های بالایی را خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه ممکن است بخشی از فشار بر بنگاه‌های اقتصادی در بورس از طریق تحریم‌ها ایجاد شده باشد، گفت: با دستور رئیس جمهور برای این بنگاه‌ها پشتیبانی‌های لازم صورت می‌گیرد و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از این شرکت‌ها آسیبی ندیدند اما تحت تاثیر جو روانی بازار قرار دارند.
حسینی همچنین از شکسته شدن جو روانی در بازار سرمایه خبر داد و با اشاره به بازگشت آرامش به این بازار گفت: اقداماتی برای ثبات بازار سرمایه در حال انجام است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: خبرگزاری مهر
  ۱۱ تیر ۱۳۹۱ ساعت ۸:۱۹:۲۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد