پست بانک آماده بازگشت به بورس

پست بانک آماده بازگشت به بورس
نماد پست بانک پس از انتشار گزارش عملکرد در سایت کدال ، هفته آینده در بورس باز می شود.

خسرو فرحی مدیر عاملپست بانک با بیان این مطلب به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، گفت: توافقاتی که بانک مرکزی با سازمان حسابرسی داشتند منجر به دستور العمل جدیدی شد که بعد از ابلاغ در نهایت به بورس اعلام شد.

وی با بیان اینکه بر اساس استاندارد جدید بانک ها به ویژه بانک های بزرگ تعدیلات با اهمیتی داشت، اظهار داشت: بر اساس این تفاهم بانک مرکزی و سازمان حسابرسی شفافیت روی صورت های مالی بانکها را در اولویت قرار دادند و شاید تصیمیم مسوولان و مراجع ذی ربط بازگشایی نمادهای بزرگ بانکی با توجه به تغییرات با اهمیت این دستور العمل بوده که از هفته های پیش شاهد بازگشایی بانک ملت و تجارت بر همین اساس بودیم.
فرحی درباره زمان بازگشایی پست بانک خاطر نشان کرد: صورت های مالی بانک در تیر ماه به بورس، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد داده شده و تاییدش گرفته شده است و در چند روز گذشته سازمان بورس از ما یک گزارش EPS حسابرسی شده 6 ماهه با تأیید سازمان حسابرسی خواسته که کارهای آن تا پایان هفته انجام می شود .
بعد هم بلافاصله به سازمان بورس و در سایت کدال اعلام می شود که انتظار می رود سازمان بورس بعد از ملاحظات در هفته آینده نماد را باز کند.
وی با بیان اینکه ذخایر ما در حد کافی بود، بانک مرکزی نظر غیر قابل پیش بینی یا غیر منتظره ای نداشت، تصریح کرد: در پیش بینی های پست بانک خیلی تغییر چشمگیر و محسوسی اتفاق نیفتاده و پیش بینی می کنیم افت محسوسی در زمان بازگشایی نیفتد.
فرحی اظهار داشت: پیش بینی و صورت های مالی بانک با وجود دستورالعملی های جدید بانک مرکزی و رعایت استاندارد IFRS با کمترین تغییر اعلام شده و تنها تغییر، معطوف به 15 میلیارد تومانی است که از طرف بانک مرکزی مکلف به گرفتن ذخیره شدیم؛ اما چون این رقم جزو تعدیلات سالانه و متعلق به گذشته است و عدد بزرگی نیز نیست تغییر در EPS قابل توجه نیست.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۵:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد