به نقل از روابط عمومیبیمه ایران، محمد حیدری عضو هیات مدیره ومعاون فنی بیمه ایران در آیین رونمایی از این طرح اعلام کرد :بیمه ایران در انجام تکالیف قانونی وحمایت از حقوق بیمه گزاران واطلاع رسانی شفاف و کامل در این حوزه ،مدیریت بیمه های اتومبیل را مکلف کرده است در طرح جدید بیمه نامه شخص ثالث،اطلاعات مورد نیاز بیمه گزار را به طور شفاف وکامل درج کند.
حیدری افزود : فردی که بیمه نامه شخص ثالث را خریداری می کند باید به وضوح میزان حق بیمه پرداختی به شرکت بیمه ، تعهدات بیمه نامه ومراحل دریافت خسارت را در اختیار داشته باشد .
معاون فنی بیمه ایران با اشاره به ظرفیت بالای بیمه ایران در ارائه طرح های نوین گفت : ویژگی های نسخه جدید ، استفاده از نوآوری نوین گرافیکی ،منطبق شدن طراحی بر اساس قانون جدید شخص ثالث ،درج اطلاعات فردی بیمه گزار ، درج مشخصات خودرو ، نحوه محاسبه حق بیمه ومیزان تخفیفات اعمال شده در حق بیمه برای عدم خسارت به طور مستقل است.
عباس فراشیانی مدیر بیمه اتومبیل بیمه ایران نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات خوب و تاثیر گذار بیمه ایران در تسهیل فرآیند پرداخت خسارت به زیان دیدگان گفت :بیمه ایران در جهت کوتاه وساده سازی اعلام وپرداخت خسارت های جانی ومالی رانندگان وسائط نقلیه اقدام به حذف مدارک غیر ضروری از پرونده های خسارتی کرده است.
فراشیانی در ادامه حذف داغی وحذف چک را از دیگر این اقدامات برشمرد و افزود : پرداخت خسارت به صورت الکترونیکی به حساب شبای زیان دیدگان در حال انجام است وکارشناسان واحدهای خسارت آموزش های لازم در این زمینه را گذرانده اند تا با ایجاد وحدت رویه وساده سازی مکانیزم پرداخت خسارت به طور ساده به زیان دیدگان فراهم شده باشد .
وی همچنین گفت در بیمه ایران در بیش از 50درصد مواقع ، احراز هویت زیان دیدگان برای دریافت خسارت به وسیله کارت شناسایی انجام می شود و ارائه سند مالکیت خودرو برای دریافت خسارت ضرورت ندارد.
فراشیانی اعلام کرد : زیان دیدگان وبیمه گزاران می توانند با شماره 09668 تماس بگیرند واطلاعات مورد نیاز خود برای دسترسی به مراکز پرداخت خسارت وشعبه را دریافت کنند.