توسعه بانکداری اجتماعی

توسعه بانکداری اجتماعی
مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد بانک ملی ایران گفت: حضور بانک‌ها در شبکه‌های اجتماعی ؛ مهم و نیازمند تشریک مساعی همگانی در مسیر بانکداری اجتماعی است.

فرامرز خالقی با ارایه نقشه راه ورود به حوزه بانکداری در رسانه های اجتماعی، حیاتی‌ترین علایم برای حضور موفق بانک‌ها در رسانه‌های اجتماعی را "پذیرش نتایج تغییر فرهنگی ناشی از رسانه اجتماعی"، "حرکت داخلی به سمت یک سازمان اجتماعی‌محور"، "حفظ عنصر انسانی در همه تعاملات بانکی" و "گذار از یک سازمان اجتناعی‌محور به یک سازمان مشتری‌محور" معرفی کرد.

وی توجه به رشد روزافزون کاربران را دلیل اصلی تشکیل کلون‌های اجتماعی برای بانک ها دانست.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره داده ورزی سداد حضور بانک های بزرگ دنیا در رسانه های اجتماعی را رو به افزایش ارزیابی کرد و خواستار توجه بیشتر نظام بانکی کشور به مقوله بانکداری در بستر شبکه های اجتماعی شد.

خالقی ، ارائه خدمات بانکی در بستر رسانه های اجتماعی را تنها بخشی از بانکداری اجتماعی قابل اجرا در رسانه های اجتماعی دانست و گفت : فعالیت هایی مانند ارتباط با مشتریان، باشگاه مشتریان، کمپین های بازاریابی، Crowd Funding، P2P Lending، ایجاد سیستم اعتبارسنجی به عنوان برخی دیگر از فعالیت های مهم در این حوزه است.

وی گفت : رسانه های اجتماعی علاوه بر ایجاد امکان آگاهی از مشتری به منظور تدارک کمپین های بازاریابی، در بوجود آوردن امکان استنتاج و تجزیه و تحلیل بینش مشتری به منظور ارایه خدمات و شناخت نیازها مهم است؛ همچنین امکان شناسایی و تولید محصولات جدید، بهبود فرآیند توسعه محصول و همچنین بهبود خدمات در حوزه ارتباط با مشتریان از مهم ترین مزایای رسانه های اجتماعی برای بانکها محسوب می شود.
نایب رئیس هیئت مدیره داده ورزی سداد بانک ملی ایران ؛ کاربری رسانه های اجتماعی در جهت توسعه نام تجاری بانک و همچنین امکان مدیریت شهرت و اعتبار بانک به دلیل رابطه نزدیک بوجود آمده با مشتریان را نیز یاداور شد.

وی تصریح کرد: حضور بانک ها در رسانه های اجتماعی ، ضروری است و همه نهادهای قانونی به ویژه بانک مرکزی گرفته تا بانک های تجاری و متولیان امور زیرساخت لازم است تا انتظارات از شبکه بانکی را برآورده کرد.

بنابر این گزارش محمدرضا حسین‌زاده مدیرعامل بانک ملی ایران هم ماه پیش با حضور در شرکت داده‌ورزی سداد از بخش‌های فنی شرکت بازدید کرد و فعالیت‌های در دست اجرا و طرح‌های خاص و نوآورانه این شرکت را بررسی کرد.

حسین‌زاده ضمن تاکید بر لزوم تمرکز بیشتر گروه داده‌ورزی سداد بر طرح‌های بانکداری نوین، حمایت همه‌ جانبه مدیریت بانک ملی ایران را از این شرکت در مسیر نوآوری و تعریف و اجرای طرح‌های استراتژیک در این حوزه اعلام کرد.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۸:۱۹ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد