افزایش قیمت تمام شده پول با نرخ سود بانکی

افزایش قیمت تمام شده پول با نرخ سود بانکی
رئیس کمیته پولی و بانکی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : نرخ سود بانکی در بانک های دولتی و خصوصی بالاست و باعث افزایش قیمت تسهیلات می شود.

اصغر ابوالحسنی در همایش دورنمای اقتصاد ایران 96 گفت : حدود 85 تا 90 درصد تامین مالی از طریق نظام بانکی صورت می گیرد و ده درصد باقی نیز بر عهده سهم بازار سرمایه است.
وی ادامه داد : بیمه ها نقشی در تامین مالی نمی بینند و نقش خود را پوشش مخاطرات ریسک می بینند که باید نقش خود را در تامین مالی نیز ببینند.
ابوالحسنی تصریح کرد : از سال 71 تاکنون روند باثباتی را در بحث تورم نداشتیم و نقدینگی از سال 71 تا 94 حدود 27 برابر شده است است.
وی با اشاره به اینکه در طی دو هفته گذشته وضعیت بسیاری از بانکها قرمز شده است ، گفت : اگر دولت می توانست بدهی خود را به نظام بانکی پرداخت کند مشکل تا حدودی حل می شد .
در ادامه علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : در سال اول برنامه ششم توسعه ،باید تولید ناخالص از دو هزار و 95 تریلیون تومان به 2 هزار و 256
تریلیون تومان افزایش یابد و تا سال 1400 به 3000 تریلیون تومان خواهد رسید.
آقامحمدی افزود : وی تاکید کرد : نرخ تورم از 7.9 درصد به 8.3 درصد و نرخ بیکاری 12.6 به 12 درصد می رسد.
وی تصریح کرد : در برنامه ششم توسعه رشد بخش نفت 7 درصد و رشد سرمایه گذاری 29.5 درصد پیش بینی شده است .
آقامحمدی ادامه داد : در بخش معدن نرخ رشد 8/8 درصد ، صنعت 2.3 درصد برق و گاز 9 درصد ، ساختمان 7.5 درصد ، ارتباطات 19.4 درصد و سایر خدمات 5.8 درصد پیش بینی در سال دیده شده است.
وی تاکید کرد : متوسط نرخ رشد سالانه سرمایه گذاری در طی برنامه ششم توسعه 21.4 درصد هدف گذاری شده و انتظار می رود دولت زمینه های سرمایه گذاری برای تحقق رشد مذکور را به تفکیک بخش ها اعلام و فراخوان عمومی کند.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱:۳۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد