تمرکز بر جداسازی بیمه های زندگی و غیرزندگی

تمرکز بر جداسازی بیمه های زندگی و غیرزندگی
چند شرکت بیمه داخلی ایران علاقه مند به تغییر و جداسازی عملیات های بیمه زندگی و غیرزندگی در مؤسسات جداگانه شده اند.

نشریه ایشیا اینشورنس ریویو نوشت : عبدالناصر همتی گفته است ، رئیس کلبیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایراندر این باره پیشنهادهایی از شرکت های خصوصی داریم که علاقه مند به راه اندازی شرکت های جداگانه با تمرکز بر بیمه زندگی هستند.

این طرح در برنامه کاری ما قرار دارد که این حرکت به معنای راه حلی برای جداسازی ذخایر بیمه زندگی از دیگر رشته های بیمه ای است.

بیمه مرکزی ایران، تصمیم بر جداسازی ذخایر بیمه زندگی را به منظور جلوگیری از استفاده از منابع دیگر رشته های بیمه ای برای پوشش خسارت ها گرفته است.

سازمان نظارت صنعت بیمه ایران، تلاش می کند تا سهم بیمه زندگی را در بازار افزایش دهد .پیش تر، دکتر همتی اعلام کرده بود که پروانه برخی کسب و کارهای بیمه عمومی را به حالت تعلیق درآورده است.

آنچه که تفکیک حساب بیمه های زندگی و غیر زندگی را بیش از هر چیز ضرورت می بخشد شفافیت صورتهای مالی بیمه گران است که امروزه به چالش برای صنعت بیمه بدل گشته، این چالش بدون شک در حسابهای بیمه گران بزرگ بیشتر نمایان است و مسلماً انجام این امر در این شرکت های بیمه با دغدغه های بیشتری همراه است.

نگرانی در باره صرف وجوه این رشته درمحل های دیگر نیز از جمله دلایلی است که تحقق این امر را با ضرورت مضاعفی همراه می کند.

یکی دیگر از چالش های موجود نحوه سرمایه گذاری منابع حاصل از بیمه های زندگی و عمر است که متاسفانه در شرکت های بیمه به جای سرمایه گذاری در محل های تأیید شده بعضا صرف تأمین خسارات سایر رشته ها می شود.

علاوه بر اینکه چالش عمده مدیریت سرمایه گذاری بیمه ای عدم تطابق بالقوه بین ارزش دارایی ها و تعهدات است که اصولاً باید این اطمینان را ایجاد کند که این مسئله شرکت بیمه را با بحران مواجه نمی کند و اوج بحران زمانی است که به سبب انتخاب نامساعد بازار، سرمایه برای ایفای تعهدات کفایت نمی کند.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۵:۵۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد