روابط کارگزاری بانکهای ایرانی و فرانسوی

روابط کارگزاری بانکهای ایرانی و فرانسوی
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : بانک های ملی و تجارت ایران با بانکهای فرانسوی روابط کارگزای دارند.

علی طیب نیا روز گذشته در دیدار وزیر اقتصاد فرانسه گفت: از زمان سفر آقای روحانی به فرانسه ، شاهد تحولات زیادی در روابط اقتصادی دو کشور هستیم و دو طرف مایل هستند به صورت جدی روابط گسترش یابد.

وی ادامه داد: فرصت های مناسبی در زمینه تجارت، همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری وجود دارد که برای دو کشور منافع خوبی به همراه دارد.
طیب نیا تصریح کرد: امروز درباره چگونگی توسعه این روابط صحبت کردیم و سعی شد برخی محدودیت ها و موانع موجود را شناسایی کنیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به محدودیت ها در روابط بین بانکی 2 کشور گفت: امروز 2 بانک ایرانی روابط کارگزاری خود را با بانک فرانسه برقرار کردند.

وی تاکید کرد : برای توسعه این روابط با دیگر بانکها صحبت شد و تاکید کردیم ایران در خصوص اصلاح نظام بانکی و استانداردهای مبارزه با پولشویی قدم های خوبی برداشته و جزو کشورهای پیشتاز در منطقه است.

طیب نیا افزود: سال گذشته ایران از لیست کشورهای غیرهمکار در این زمینه به حالت تعلیق درآمد که امیدواریم با همکاری فرانسه و سایر کشورهای اروپایی به صورت قطعی از این لیست خارج شویم و روابط ما بانکهای فرانسوی به صورت متعارف برقرار شود.

طیب نیا ادامه داد: صحبت ما بر سر روابط بانکهای مرکزی 2 کشور بود و وزیر اقتصاد فرانسه دعوتنامه از رئیس کل بانک مکزی فرانسه برای رئیس کل بانک مرکزی ایران آورد تا با دکتر سیف به صورت نزدیک دیدار کند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: شرکت ها و برخی بانکها ممکن است هراس داشته باشند و این ماموریت دولتها اطمینان لازم را در بین شرکتها ایجاد می کند و مطمئن هستیم دولت فرانسه از هیچ اقدامی خودداری نخواهد کرد.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۴:۳۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد