قبل از سفر از بیمه خود مطمئن شوید

 قبل از سفر از بیمه خود مطمئن شوید
بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از شهروندان خواست قبل از سفر از بیمه خود مطمئن شوند.

ر اساس قانون‌ اصلاح قانونبیمه‌ شخص ثالث تمامی دارندگان‌ وسایل‌ نقلیه‌ موتوری‌ زمینی‌ مسئول‌ جبران‌ خسارتهای‌ بدنی‌ و مالی ‌هستند که‌ بر اثر حوادث ‌وسایل‌ نقلیه‌ یا محصولات‌ آنها به‌ اشخاص‌ ثالث‌ وارد می‌شود ، بنابر این‌ موظفند مسئولیت‌ خود را حداقل به میزان دیه مرد مسلمان در ماه حرام بیمه‌ کنند.

چنانچه حادثه رانندگی و فوت زیاندیده هر دو در ماه های حرام اتفاق افتد، بر اساس قانون مجازات اسلامی، میزان دیه یک سوم بیشتر از ماه های عادی خواهد بود.

هرگاه در حادثه رانندگی سبب وارد شدن خسارت به دیگران شوید، باید خسارت اشخاص زیاندیده را جبران کنید.

با خرید بیمه نامه شخص ثالث، شرکت بیمه به جای شما این گونه خسارت ها را جبران می کند.

بر اساس یک اصل پذیرفته شده در همه جوامع انسانی ، هر کس مسئولیت اعمال خود را برعهده دارد و هر خسارتی را که از جانب او به اشخاص دیگر وارد شود، باید جبران کند.

داشتن بیمه نامه شخص ثالث برای دارندگان همه وسایل نقلیه موتوری ( اعم از موتورسیکلت، سواری، مسافری و بارکش) اجباری است و هدف از آن حمایت از اشخاص زیاندیده در حوادث رانندگی است.

پیش از استفاده از هر وسیله نقلیه موتوری، اول بیمه نامه مسئولیت شخص ثالث آن را بازبینی کنید تا از اعتبار آن برای پوشش خسارت جانی و مالی حوادث احتمالی مطمئن شوید.

داشتن بیمه نامه شخص ثالث برای همه وسایل نقلیه موتوری (موتور سیلکت و انواع خودرو ) اجباری است؛ حرکت وسایل نقلیه موتوری بدون داشتن بیمه نامه شخص ثالث ممنوع است.

مأموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه وسایل نقلیه بدون بیمه نامه را متوقف و راننده متخلف را ملزم به پرداخت جریمه می کنند.

مراقب افراد سودجو باشید

بیمه مرکزیهشدار داد : هموطنان مراقب افراد سودجو باشند، بیمه مرکزی محصولی برای فروش ندارد.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای از هموطنان خواست مراقب افراد و شرکت هایی که طی اقدامی سودجویانه از عنوان بیمه مرکزی برای فروش محصولات اجباری مانند کارت امداد خودرو، کارت سلامت، کارت دندانپزشکی و .. سوء استفاده می کنند، باشند.

بنابر گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در سال های اخیر اشخاصی سود جو و فاقد هویت با دسترسی به بانک اطلاعات و مشخصات بیمه گذاران، از طریق تماس تلفنی با هموطنان و اعلام مشخصات بیمه نامه وسیله نقلیه یا مشخصات فردی افراد و معرفی خود به عنوان نماینده بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بعضاً با تهدید هموطنان به ابطال بیمه نامه شخص ثالث و یا شمول جریمه، اقدام به فروش اجباری محصولاتی مانند کارت امدادخودرو، کارت سلامت، کارت دندانپزشکی، کارت هوشمند بیمه تکمیلی و ... می کنند.

همچنین به دلیل اینکه این کالاها و خدمات اغلب فاقد اصالت و کیفیت هستند، موجب اعتراض شهروندان می شوند.

برغم اطلاع رسانی های متعدد روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدتی است تعداد تماس های هموطنان برای استعلام اصالت این محصولات و ارتباط آن با بیمه مرکزی و یا اعلام اعتراض نسبت به افشای اطلاعات بیمه نامه و مشخصات فردی ایشان افزایش یافته است.
به هموطنان گرامی توصیه می شود در خرید این محصولات دقت کنند و در صورت تماس از سوی این افراد، اطلاعات آنها را برای پیگیری قانونی در اختیار بیمه مرکزی قرار دهند.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۱:۴۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد