رشد شاخص‌ بورس حبابی نیست

رشد شاخص‌ بورس حبابی نیست
کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه رشد شاخص بورس اوراق بهادار حبابی نیست، گفت: روند صعودی بازار سهام از این پس کند‌تر خواهد شد.
با اشاره به اینکه روند صعودی رشد شاخص بورس اوراق بهادار تداوم خواهد داشت، اظهار داشت: رشد شاخص از این پس کند‌تر خواهد بود.
وی با بیان اینکه هر گونه اخبار سیاسی که ریسک‌پذیری بازار را کمتر کند موجب رشد نمادهای بورسی خواهد شد، ادامه داد: هم اکنون بسیاری از ریسک‌های گذشته از بین رفته است.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: P/E هر سهم بازار نیز به تناسب سودآوری شرکت‌ها افزایش یافته است و به محدوده 5 بار رسیده است.
وی با بیان اینکه هر چه ثبات در بازار بیشتر باشد P/E افزایش خواهد یافت، گفت: رشد امروز بازار سهام نسبت به روز گذشته یک پنجم است و در صورت امیدواری نسبت به آینده رشد بازار بیشتر خواهد شد.
صدیقیان با اشاره به اینکه بازار سرمایه نسبت به ریسک‌های سیاسی سریعا واکنش نشان می‌دهد، تصریح کرد: بازار سهام واکنش سریعی نسبت به اخبار سیاسی نشان می‌دهد چرا که در هر یک از این اخبار امکان دارد تحریم‌ها و یا توافقات جدیدی اعمال شود.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا این رشد می‌تواند حبابی باشد، تأکید کرد: P/E هر سهم در بازار نشان دهنده حبابی‌بودن یا نبودن آن است.
صدیقیان با اشاره به رشد برخی شرکت‌ها در مقابل اینکه قبلا در رکود بودند، گفت: تا قبل از این برخی سهام‌ متناسب با نرخ دلار افزایش قیمت می‌خوردند، اما اکنون به دلیل یک آینده با ثبات از روند بازار ارز این شرکت‌ها نیز به تأثیر از این امر رشد آنچنانی ندارد.
وی ادامه داد: سهام شرکت‌های خودرویی و تجهیزاتی نیز تا پیش از این به دلیل افزایش نرخ ارز زیانده بودند اما اکنون با ایجاد ثبات روند صعودی در پیش گرفته‌اند و صف خرید برای آنها تشکیل شده است.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه از آینده شرکت‌های خودرویی اخبار خوبی می‌رسد،گفت: با توجه به تغییر روند بازار شرکت‌های خودرویی و تجهیزاتی روند مثبتی را طی می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه سهام شرکت‌های همچون نفت و گاز پارسیان (پارسان) و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس(فارس) در گذشته رشد خود را کرده‌اند، گفت: رشد سهام این نمادها به دلیل افزایش نرخ ارز و مواردی در خصوص فروش محصولات صادراتی آنها بود.
صدیقیان در پایان خاطرنشان کرد: بازار سهام نسبت به اخبار و اتفاقات واکنش نشان می‌دهد و با لغو یک تحریم و ایجاد ثبات در بازارهایی همچون ارز و رونق بازارهای مولد، سیر صعودی می‌گیرد.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۷:۵۷:۴۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد