چشم‌انداز جهت‌گیری اونس در بازارهای جهانی

چشم‌انداز جهت‌گیری اونس در بازارهای جهانی
پیرو سخنان برنانکه رییس فدرال رزرو، مبنی‌بر کاهش خرید اوراق قرضه، طلا وارد کانال 1200 دلاري شد و انتشار آمار مثبت اقتصادی آمریکا از این پس موجب افزایش ارزش دلار و سقوط بیشتر اونس خواهد شد.
پیرو سخنان برنانکه رییس فدرال رزرو، مبنی‌بر کاهش خرید اوراق قرضه، طلا وارد کانال 1200 دلاري شد و انتشار آمار مثبت اقتصادی آمریکا از این پس موجب افزایش ارزش دلار و سقوط بیشتر اونس خواهد شد. روز سه‌شنبه هفته جاری نیز نتایج شاخص آمار مصرف‌کننده در ماه ژوئن اعلام شد که بهترین آمار در مقایسه با 5 سال گذشته در آمریکا بود که موجب سقوط 3 درصدی اونس جهانی شد و در کنار آن بازار‌های سهام نیز مثبت شدند.
در این روز همچنین آمار فروش خانه‌های نوساز در آمریکا اعلام شد که با افزایش همراه بود؛ بر اساس پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها، حرکت اونس به سمت 1226 دلار آغاز شده است؛ اگر در مدت 24 ساعت این مقاومت شکسته شود، احتمال کاهش به زیر 1200 هم وجود خواهد داشت. در این میان برای بلندمدت، معامله‌گران باید به چشم‌انداز سیاست‌های بانک‌های مرکزی دیگر کشورها مانند چین، ورود خریداران فیزیکی طلا به بازار و نیز مقاومت استخراج‌کنندگان طلا در برابر کاهش قیمت‌ها و بهای تمام شده استخراج طلا و همچنین نرخ بیکاری در آمریکا توجه کنند. 
انتظار می‌رود کاهش سیاست‌های انبساطی در آمریکا مخالفانی پیدا کند که به خاطر صادرات بیشتر محصولات آمریکایی موافق کاهش ارزش دلار باشند، زیرا با این شرایط کشورهایی مانند چین به فکر استفاده از یوآن به جای دلار در مبادلات تجاری خود خواهند افتاد و هم اینک نیز زمزمه‌هایی از این اقدام شنیده می‌شود. بانک‌های مرکزی سایر کشورها هم به خرید فیزیکی طلا روی خواهند آورد و تقاضای فیزیکال افزایش خواهد یافت و اقدامات کشورهایی نظیر چین، روسیه و هند می‌تواند به تغییر روند حرکت دلار و اونس منجر شود؛ چیزی که مشخص است تقویت بیش از اندازه دلار به زیان فدرال رزرو و صادرات در آمریکا خواهد شد. به نظر می‌رسد رفته‌رفته به پایان دوران سقوط طلا نزدیک می شویم و حداکثر ریزش طلا می تواند 10 درصد دیگر باشد و این نقطه فشار زیادی را به اقتصاد آمریکا و بانک‌های مرکزی سایر کشورها وارد می‌کند. در بازار داخلی هنوز کاهش خاصی صورت نگرفته و کاهش قیمت اونس جهانی با حرکت دلار به بالای 3200 تومان جبران شده است. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۶ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۶:۲۱:۲۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد