افزایش تعداد سررسیدهای آتی سکه

افزایش تعداد سررسیدهای آتی سکه
مدیر قراردادهای مشتق کالایی بورس کالا با اعلام این خبر که تعداد سررسیدهای آتی از 15 تیر ماه جاری به عدد 4 می‌رسد، گفت: سررسید مهر ماه به عنوان چهارمین سررسید قراردادهای آتی بورس کالا شنبه آینده راه‌اندازی خواهد شد.
با اعلام اینکه قراردادهای آتی از 15 تیر ماه جاری 4 تایی می‌شود، اظهار داشت: سررسید مهر ماه به عنوان چهارمین سررسید از 15 تیر ماه جاری راه‌اندازی و قابل معامله خواهد بود.
وی ادامه داد: گشایش نمادهای معاملاتی قراردادهای آتی در چارچوب مشخصات قرارداد از اختیارات بورس کالا است که مشخصات قراردادهای آتی سکه طلا نیز پیش از این به تصویب هیئت پذیرش سازمان بورس اوراق بهادار رسیده است؛ لذا قرارداد آتی سکه طلا سررسید مهرماه از شنبه هفته آینده بازگشایی و قابل معامله خواهد بود.
مدیر قراردادهای مشتق کالایی بورس کالا با اشاره به اینکه هر نماد معاملاتی دارای یک تاریخ سررسید است، گفت: پس از آنکه سررسید چهارم در یک دوره‌ای منقضی شد دیگر نماد چهارم برای معاملات بازگشایی نشد.
وی گفت: پس از آن قراردادها با 3 سررسید دنبال شد و اکنون با توجه به تصمیم اخیر بورس مقرر شده تا نماد چهارم برای مهرماه راه‌اندازی شود.
عزیزی درباره دلایل بازگشایی چهارمین سررسید قراردادهای آتی گفت: یکی از دلایل مهم افزایش نماد یک آرامش حاکم بر بازار و ثبات به وجود آمده است.
سررسید چهارم تقریبا یک سال بازگشایی نشد و معاملات آتی تنها با سه سررسید دنبال می‌شد.
همچنین پیش از این، تحلیل‌گران بازار معتقد بودند با توجه به شرایط آرام بازار ضرورت بازگشت به شرایط عادی گذشته احساس می‌شود.
بر اساس این گزارش، کارگزاران سکه معتقدند، دیر راه افتادن بازار آتی نسبت به بازار نقدی، صدماتی را به آینده این بازار می‌رساند؛ به نحوی که ترجیح می‌دهند در بازار دیگری به غیر از آتی سکه به معاملات خود بپردازند.
مساله‌ای که اینک فعالان بازار و معامله‌گران بیش از همیشه به آن فکر می‌کنند ساعات معاملات است که بورس کالا باید برای آن فکری کند؛ بازار آتی سکه حداقل باید همزمان با بازار نقدی گشایش پیدا کند؛ معامله گران همچنین به رونق بیشتر بازار آتی سکه با کاهش وجه تضمین و افزایش تعداد سررسیدها اعتقاد دارند.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۰ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۸:۲۹:۳۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد