کاهش وجه تضمین آتی سکه

کاهش وجه تضمین آتی سکه
در پایان معاملات آتی سکه تمام قراردادها کاهش ۳۰ هزار تومانی داشتند تا جایی که سررسید تیرماه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد.
امروز در بازار نقدی هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید با کاهش 40 هزار تومانی از یک میلیون و 132 هزار تومان به یک میلیون و 90 هزار تومان رسید؛ هر دلار آمریکا نیز در بازار غیر رسمی 3 هزار و 330 تومان قیمت‌گذاری شده است.
براساس این گزارش قراردادهای آتی سکه به تأثیر از کاهش قیمت دلار و سکه در بازار نقدی حداقل 30 هزار تومان کاهش پیدا کرد.
قرارداد آتی سکه طلا تحویل تیرماه در آخرین قیمت با 2.78 درصد کاهش به یک میلیون و 100 هزار تومان رسید؛ حجم قراردادهای این سررسید کمتر از 250 مورد بود.
براساس این گزارش قرارداد آتی سکه طلا تحویل مردادماه نیز با کاهش قیمت در آخرین معامله یک میلیون و 122 هزار تومان داد و ستد شد و حجم این قراردادها نزدیک به 830 مورد بود.
برهمین اساس سررسید شهریورماه نسبت به دیگر سررسید‌ها کاهش بیشتری داشت و یک میلیون و 142 هزار تومان داد و ستد شد اما حجم این قراردادها به نسبت به بیشتری به دو هزار و 733 مورد رسید.
یاد‌آور می‌شود، قرارداد سکه طلا تحویل تیرماه که از امروز بازگشایی شد با قیمت یک میلیون و 174 هزار تومان بازگشایی و در نهایت به یک میلیون و 169 هزار تومان رسید؛ در مجموع 807 قرارداد برای این سررسید به ثبت رسید.
براساس این گزارش وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی نیز طبق مصوبه هیئت پذیرش به علاوه وجوه اضافی باقیمانده در نهایت 4 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شد که پیش از این مجموعه وجه مورد نیاز برای معاملات آتی 5 میلیون و 50 هزار تومان بود بنابراین 150 هزار تومان دیگر از وجه تضمین کاسته شد.
همچنین امروز به دلیل اختلال در سیستم معاملات آتی بازار با 2 ساعت و نیم تأخیر باز شد و در نهایت زمانی برای انجام معاملات به خاطر این تأخیر اضافه و تمدید نشد.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۸:۱۲:۱۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد