قرعه کشی خودرو مانع فرصت ویژه برای دارندگان امکانات بهتر اینترنتی

 قرعه کشی خودرو مانع فرصت ویژه برای دارندگان امکانات بهتر اینترنتی
واگذاری خودرو با روش قرعه کشی در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان واقعی است و عملاً از ایجاد فرصت ویژه دارندگان امکانات بهتر اینترنتی از سوی وزارت صمت ممانعت شده است.

به نقل از وزارت صمت؛ امیر بیات یکی از نارضایتی‌های جدی متقاضیان در سال‌های اخیر را مشکلات شیوه‌های فروش دانست و افزود:، چون با هجوم لحظه‌ای افراد به درگاه‌های فروش اینترنتی اولاً شاهد اشکالات فنی و از دسترس خارج شدن سایت‌ها بودیم و ثانیاً موفقیت فرد در خرید خودرو تا حد زیادی به کیفیت ابزار‌های مورد استفاده وی و نیز کیفیت میزان پوشش شبکه بر اساس جغرافیا و یا حتی ISP مورد استفاده ارتباط داشت که این موضوع خود گو نه‌ای از نابرابری غیر منطقی و غیر منصفانه بین متقاضیان بوده است.
وی اضافه کرد: در طرح جدید فروش خودرو‌ها فشار روانی یا فشار سامانه‌ای ناشی از هجوم متقاضیان و مسابقه‌های چند ثانیه‌ای خرید را شاهد نیستیم و حق طبیعی مصرف کننده است که اگر در لحظه‌ای از زیرساخت اینترنت برخوردار نباشد بتواند بدون نگرانی و دغدغه در ساعات یا روز‌های دیگری نسبت به ثبت نام خرید خود اقدام کند.
بیات تصریح کرد: ۱۰ روز فرصت پیش ثبت نام و سپس ۷ روز فرصت تکمیل مراحل این امکان منصفانه، منطقی و محترمانه را به متقاضی خرید می‌دهد تا بدون اضطراب دسترسی خود را به زیرساخت برخط فراهم کرده و نسبت به ثبت نام خرید خودرو اقدام کند.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: شرایط در نظر گرفته شده برای متقاضیان به گونه‌ای است که همه‌ی افراد در موقعیت یکسان و مشابه با هم به لحاظ نیاز مصرفی به خودرو هستند. از این رو وزارت صمت برای رعایت برابری و جلوگیری از افزایش شانس ناشی از تفاوت کیفیت زیرساخت‌های اینترنتی شیوه قرعه کشی با حضور نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و رسانه‌های کشور را به عنوان شیوه برابر انتخاب کرده است.
بیات با اشاره به اهمیت حیاتی حفظ سرمایه اجتماعی و اعتماد مصرف کنندگان اظهار امیدواری کرد شفافیت کامل و شیوه جدید قرعه کشی در طرح‌فروش اخیر خودرو در این راستا مفید واقع شود.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۷:۴۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد