سقوط کانالی در بازار سکه

سقوط کانالی در بازار سکه
روز گذشته سکه تمام بهار آزادی به زیر مرز ۱۰ میلیونی رفت. در سومین روز هفته سکه تمام بهار آزادی ۷۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید.

روز گذشته سکه تمام بهار آزادی به زیر مرز ۱۰ میلیونی رفت. در سومین روز هفته سکه تمام بهار آزادی ۷۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. عامل اصلی سقوط قیمت سکه تمام بهار آزادی، کاهش قیمت دلار بود. چرا که در بازارهای جهانی، طلا نوسان خاصی نداشت. طلا در اولین روز از معاملات بازارهای جهانی، با رشد ۴/ ۰ درصدی به قیمت ۱۷۸۲ دلار رسید تا به مقاومت ۱۷۹۰ دلاری نزدیک‌تر شود. تحلیلگران بر این باورند که در صورت شکسته شدن مرز ۱۷۹۰ دلاری طلا می‌تواند به بالای قیمت ۱۸۰۰ دلار نیز برسد.

تحلیلگران معتقدند در حالی که هنوز عامل افزایش تعداد مبتلایان کرونا در کشورهای مختلف در بازارها وجود دارد، یکی از عوامل محدودکننده قیمت اونس، روند صعودی بازارهای سهام به ویژه بورس‌های آسیایی بوده است. شاخص نیک‌کی ژاپن در ادامه روند صعودی خود روز دوشنبه توانست با جهشی قابل توجه، ۸۳/ ۱ درصد افزایش را به ثبت برساند. این سومین روز متوالی است که این شاخص روند صعودی دارد. شاخص بورس شانگهای اما هفته خود را توفانی آغاز کرد و در پنجمین صعود روزانه متوالی خود، ۷۱/ ۵ درصد افزایش ارزش را رقم زد. بازارهای سهام آسیایی هم‌اکنون در قله چهار هفته‌ای خود قرار دارند و تحلیلگران عامل این روند صعودی را امیدواری به بهبود رشد اقتصاد جهان از طریق رشد اقتصادی مثبت چین می‌دانند.

شاخص بورس هنگ‌کنگ نیز از این پیشرفت بی‌نصیب نماند و روز دوشنبه ۸۱/ ۳ درصد رشد در شاخص را تجربه کرد. با وجود وقفه چند روزه طلا و حرکت صعودی بازارهای سهام، تحلیلگران بر این باورند که عوامل بنیادین زیادی از جمله نگرانی از موج جدید ویروس کرونا، اقدامات انبساطی بلندمدت بانک‌های مرکزی و چشم‌انداز مخدوش اقتصادی جهان از افزایش قیمت طلا حمایت خواهند کرد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۷:۵۴:۵۹ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد