تداوم روند رو به رشد بازار سرمایه

تداوم روند رو به رشد بازار سرمایه
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: مشخص شدن نتیجه انتخابات، ثبات نسبی نرخ ارز، کاهش نرخ سود بین بانکی و گزارش‌های مثبت سه ماهه شرکت ها، سبب شده تا روند بازار رو به رشد باشد.

آقای همایون دارابی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما، در خصوص عوامل رشد بازار افزود: انتخابات یک وزنه احتیاطی در بازار بود و معامله گران منتظر نتیجه انتخابات بودند.

وی ادامه داد: پس از انتخابات، چند عامل در بازار تغییر کرد و مشخص شدن نتیجه انتخابات نیز سبب شد تا یک وزنه بزرگ از روی بازار برداشته شده و روند بازار رو به رشد شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بعد از انتخابات نرخ دلار به یک ثبات نسبی رسید که این امر به نفع شرکت‌های صادرات محور بوده و یکی از عوامل رشد بازار محسوب می‌شود.

آقای دارابی با بیان اینکه آقای کمیجانی در بانک مرکزی سیاست متفاوتی در پیش گرفت افزود: نرخ سود بین بانکی دو درصد کاهش پیدا کرده و همین امر نیز انگیزه‌ای به وجود آورد تا نقدینگی به حرکت در آمده و به سمت بازار سرمایه حرکت کند.

وی گفت: این عامل هم سبب رشد بازار طی روز‌های اخیر شده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: گزارش سه ماهه شرکت‌ها نیز خوب و مثبت ارزیابی شده و یکی دیگر از عوامل رشد بازار محسوب می‌شود.

دارابی در پاسخ به این سوال که آیا روند رو به رشد این بازار ادامه خواهد داشت؟ گفت: با توجه به عوامل ذکر شده و همچنین وعده‌های رئیس جمهور جدید در خصوص حمایت از تولید و همچنین وعده‌های ایشان در خصوص بازار سرمایه و با تاکید بر این مطلب که دولت به چشم قلک به این بازار نگاه نمی‌کند، همه این عوامل سبب ادامه دار شدن روند رو به رشد این بازار خواهد بود.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۱۶ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۴:۳۰:۵۴ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد