حفظ منافع سهامداران با حذف قیمت گذاری دستوری

حفظ منافع سهامداران با حذف قیمت گذاری دستوری
دبیر کل کانون کارگزاران گفت: یکی از اقدامات مهمی که باید به آن توجه شود حذف قیمت گذاری دستوری برای افزایش سودهی شرکت‌های بورسی و حفظ منافع سهامداران است.

روح الله میرصانعی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صداو سیما افزود: یکی از اقداماتی که در بازار سرمایه اثرگذار است دخالت مستقیم دولت در قیمت گذاریست.

وی با اشاره به اینکه باید از قیمت گذاری دستوری جلوگیری شود ادامه داد: باید در صنایع، آزاد سازی قیمت‌ها صورت گیرد بطور مثال در صنعت خودرو برخی از افراد خودرو را نصف قیمت خریداری می‌کنند و اکثر مردم که نیازمند خودرو هستند امکان خرید به قیمت درب کارخانه را ندارند این باعث می‌شود که عدالت رعایت نشود البته این قیمت گذاری دستوری به نوعی به زیان خودرو سازان نیز است.

وی گفت: اگر قیمت گذاری دستوری در حوزه‌های فلزات، سیمان، خودرو و مواد غذایی حذف شود شرکت‌های تولید کننده درامد بیشتری کسب می‌کنند و باعث ایجاد طرح‌های توسعه‌ای بیشتری می‌شوند و در نهایت بازار با کمبود عرضه مواجه نخواهد شد.

میرصانعی افزود: اجرای طرح‌های توسعه‌ای به رونق اقتصاد کشور کمک می‌کند و باعث سودآوری شرکت‌های بورسی می‌شود و این موضوع اتفاق مثبتی را در بازار سرمایه ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: حضور شرکت‌های بورسی در بازار سرمایه، باعث جلوگیری از رانت خواری‌ها در صنایع و حوزه‌های مختلف می‌شود.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۲:۳۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد