روند بازار سرمایه آرام و رو به‌ رشد است

روند بازار سرمایه آرام و رو به‌ رشد است
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی: با توجه به اطمینان خاطر سهام‌داران نسبت به عملکرد بازار سرمایه این بازار به صورت آهسته و ملایم روند رو به رشدی خواهد داشت.

آقای غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: بازار سرمایه در سال گذشته بعد از یک رشد بی حساب و کتاب، یک ریزش بی‌حساب را هم تجربه کرد و به یک نقطه تعادل جدید رسید.
وی ادامه داد:​ بعد از آن در بازار شرایط با ثباتی به وجود آمد و شاخص بورس تحت تاثیر عواملی که ذکر خواهد شد شروع به رشد کرد.
این نماینده اسبق در خصوص عوامل موثر در رشد بازار سرمایه گفت: انتظار بهبود شرایط اقتصادی داخلی، انتظار رشد قیمت ارز، اطمینان خاطر سهام‌داران نسبت به بازار سرمایه و همچنین معرفی وزیر اقتصاد جدید از جمله عوامل تاثیر گذار بر رشد بازار سرمایه است.
مصباحی مقدم افزود:​ با توجه به اینکه بعضی از شرکت‌های بازار سرمایه صادرات محور هستند، انتظار رشد قیمت ارز سبب شد که ارزش دارایی‌های این شرکت‌ها بر اساس پیش بینی افزایش قیمت ارز افزایش پیدا کرده و این عامل شرایط رشد بازار سرمایه را فراهم کرد.
وی گفت: معرفی وزیر اقتصاد جدید و رای آوردن ایشان از مجلس شورای اسلامی و همچنین برنامه‌هایی که از طرف ایشان اعلام شده یکی دیگر از دلایل رشد بازار است.
این کارشناس اقتصادی افزود: سهام‌داران نیز در این دوره با اقدامات حساب شده‌تری به بازار سرمایه وارد می‌شوند.
مصباحی مقدم گفت: مردم در این دوره شتاب زده نبوده و با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به عملکرد بازار سرمایه به این بازار وارد شدند.
وی افزود: از طرف سهام‌داران اقبال بیشتری به خرید سهام ایجاد شده و این بازار با یک روند آرامی رو به رشد می‌باشد.
مصباحی مقدم با بیان اینکه بازار سرمایه تحت تاثیر حوادث داخلی و منطقه و همچنین بیماری کرونا است افزود: ممکن است حوادث اتفاق افتاده در افغانستان به خاطر دسترسی ایران از طریق این کشور به بازار ارز تاثیرات منفی بر روی بازار داشته باشد.
وی گفت:​ البته در این موارد بازار ارز به سمت بازارهایی، چون سلیمانیه، دبی و استانبول جا به جا می‌شود، ولی ممکن است بازار تحت تاثیر این عوامل هم قرار بگیرد و البته ممکن است اتفاق خاصی هم نیفتد.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۵:۲۹ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد