بورس ‌‌سه‌‌شنبه از دریچه آمار

بورس ‌‌سه‌‌شنبه از دریچه آمار
در روزی که شاخص‌کل بورس تهران با رشد ۸۷/ ۰درصدی همراه شد، از ۳۴۵ نماد معامله‌شده، قیمت پایانی ۲۵۵سهم (۷۴ درصد) مثبت بود و در مقابل ۷۶ سهم (۲۲‌درصد) در سطوح منفی دادوستد شدند. در این بازار ۶۷ نماد (۱۹درصد) صف خریدی به ارزش ۴۱۰میلیارد تومان تشکیل دادند، اما در مقابل شاهد شکل‌‌گیری صف فروش در ۶نماد بورسی (۲ درصد) به ارزش ۸میلیارد تومان بودیم. همچنین در این روز بورس تهران شاهد جابه‌‌جایی سهامی به ارزش ۷۲ میلیارد تومان در مسیر حقیقی به حقوقی بود.

در فرابورس ایران اما در روزی که آیفکس رشد ۳۶/ ۰درصدی را ثبت کرد، ۱۴۲‌نماد معامله شدند که در این میان قیمت ۱۰۵سهم (۷۴‌درصد) مثبت و ۳۷ سهم (۲۶درصد) منفی بود. در این بازار ۲۵ نماد (۱۸‌درصد) صف خریدی به ارزش ۳۶ میلیارد تومان تشکیل دادند اما ۲۴ نماد (۱۷‌درصد) نیز با صف‌فروشی به میزان ۴۲ میلیارد تومان مواجه شدند.

بازار پایه نیز دیروز میزبان دادوستد ۱۱۹نماد بود. در این میان ۵۱ سهم (۴۳ درصد) مثبت ماندند و در مقابل شاهد ۶۱ سهم (۵۱درصد) در محدوده منفی بودیم. در این بازار نیز ۳۵نماد (۲۹‌درصد) صف خریدی به ارزش ۹۵ میلیارد تومان را شکل دادند و صف‌فروش در این بازار به ۴۲ نماد (۳۵ درصد) با ارزشی بالغ بر ۱۲۴ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۱:۱۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد