ضرورت اجتناب از تصمیمات شتاب زده در بازار سرمایه

ضرورت اجتناب از تصمیمات شتاب زده در بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه گفت: اخیرا به سبب کاهش ثبات در تصمیمات اقتصادی دولت، شاهد کاهش ورود سرمایه‌های مردم در بازار سرمایه هستیم این موضوع به ضرر شرکت‌های تولیدی خواهد بود.

آقای عباسعلی حقانی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما، در مورد اظهار نظرات اخیر دولت در باب قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو، افزود: با توجه به شرایط پیش آمده، دولت مردان ما کاری انجام ندهند و بگذارند تا قیمت‌ها در بازار براساس عرضه و تقاضا مشخص شود، زیرا با اقداماتی که اخیرا صورت گرفته علاوه بر ایجاد رکود در بازار‌ها شاهد ایجاد بی اعتمادی برای سرمایه گذاری هستیم.
وی تصریح کرد: در بحث قیمت گذاری خودرو، دولت می‌توانست به راحتی با آزاد سازی قیمت حتی سبب کاهش قیمت‌های کنونی در این بازار پر تلاطم شود.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: اخیرا، دیدیم وقتی بحث رفع قیمت گذاری دستوری در سیمان به درستی اجرا شد بازار این محصول پر تقاضا به یک ثبات نسبی رسید و قیمت‌ها به نسبت قبل منطقی‌تر شد.
وی تصریح کرد: رفتار‌های اخیر دولت سبب شده تا اکثر کارشناسان بازار سرمایه نسبت به تصمیمات دولت بی اعتماد شوند، نکته‌ای که در این باره باید به آن اشاره کرد این است که خود این امر به جد در میان مدت به روند شاخص‌های بازار سرمایه لطمه وارد خواهد کرد
این کارشناس بازار سرمایه گفت: پدیده تورم و افزایش قیمت‌ها به بازار‌های پولی بازمی گردد و دولت باید بیشترین ورودش در بخش بانک مرکزی باشد تا بتواند اقداماتی را در راستای کنترل نقدینگی، کنترل کسری بودجه داشته باشد نه آنکه بیاید با تصمیمات بی پایه و اساس سبب تخریب سایر بازار‌ها شود.
حقانی نسب گفت: متاسفانه این عملکرد و تصمیمات ناگهانی دولت، رفتار و عملکرد مدیران سازمان بورس را تحت تاثیر قرار داده به گونه‌ای که آن‌ها نمی‌توانند اقدامات موثری را جهت بهبود عملکرد این بازار انجام دهند.
وی ادامه د اد: اخیرا شاهد کاهش ورود سرمایه‌های مردم به بازار سرمایه هستیم، زیرا مردم دیگر اعتماد چندانی به وعده‌های دولت مردان به منظور بهبود بازار سرمایه ندارند، که چنین مسئله‌ای در بازه میان مدت و بلند مدت به ضرر شرکت‌های تولیدی خواهد بود.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۸:۴۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد