واریز منابع مالی از صندوق توسعه ملی به بورس، کافی نیست

واریز منابع مالی از صندوق توسعه ملی به بورس، کافی نیست
کارشناس بازار سرمایه گفت: واریز ۱۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، پاسخگوی جمع آوری صف‌های فروش بازار سرمایه نیست.

خانم معصومه طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صداوسیما افزود: اخیرا دولت، مصوبه‌ای مبنی بر واریز ۱۵۰ میلیون دلار از حساب صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، برای کمک به بهبود شرایط بازا تصویب کرده است.
وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار واریز شده است این درحالیست که متوسط ارزش روزانه معاملات بازار سرمایه ۴ تا ۵ میلیارد تومان است و این عدد نمی‌تواند پاسخگوی صف‌های فروش بازار شود.
طاهرخانی افزود: بر اساس قانون از سال ۹۴، حداقل یک درصد از واریز سالانه صندوق توسعه ملی باید به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.
وی گفت: یکی از ماموریت‌های صندوق تثبیت بازار سرمایه، تعادل بخشی در صف‌های خرید و فروش در بازار است، اما اخیرا واریزی از سوی صندوق توسعه ملی بازار صورت نگرفته است تا بتواند پاسخگوی این حجم از خرید و فروش‌ها شود.
طاهر خانی افزود: جمع مطالبه صندوق تثبیت بازار از صندوق توسعه ملی، بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است که از این مبلغ ۲ هزارمیلیارد دلار واریز شده و درصورت واریز ۱۵۰ میلیون دلار تا پایان سال، حدودا ۴ هزار میلیارد تومان می‌شود که در این شرایط برای بازار بسیار کم است.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از خواسته فعالان بازار سرمایه، شفاف سازی در عملکرد صندوق تثبیت بازار سرمایه است تا مشخص شود این صندوق چه عملکردی دارد.
وی ادامه داد: حمایت‌هایی مانند واریز منابع از صندوق توسعه ملی، اگرچه باعث دلگرمی بازار است، اما ابهاماتی در نرخ دلار و فعالیت‌های پتروشیمی وجود دارد که نیازمند اقدامات زیادی است.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۳:۱۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد