تالار شیشه‌ای در سومین هفته آذر

تالار شیشه‌ای در سومین هفته آذر
بورس اوراق بهادار تهران هفته سوم آذر را با افزایش ۱۱ هزار واحدی شاخص کل به پایان رساند.

بورس اوراق بهادار تهران درحالی سومین هفته آذر را به پایان رساند که شاخص کل نسبت به هفته گذشته ۰.۷ درصد رشد و شاخص هم وز ن ۱.۱ درصد کاهش را تجربه کرد بطوریکه شاخص کل اخرین رو زهفته به ارتفاع یک میلیون و ۳۴۹ هزار واحد رسید.
در پایان هفته خبر افزایش قیمت خودرویی‌ها باعث شد تا صف‌های فروش کاهش یابد.
به گفته‌ی کارشناسان سهم‌ها بر روی نقطه‌ی ارزندگی قرار گرفتند.
آراد پورکار کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه از نظر ارزندگی در جایگاه خوبی قرار دارد و برای رشد شاخص باید ارزش معاملات نیز افزایش یابد.
وی افزود: بازار سرمایه از نظر تکنیکال روی یک نقطه حمایتی خوبی قرار دارد و می‌تواند با افزایش تقاضا به سمت رشد حرکت کند و از نظر بنیادی نیز بازار سرمایه وضعیت خوب و مناسبی دارد و می‌تواند نقدینگی رابه سمت بازار جذب کند.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بازار سرمایه، کاهش ارزش معاملات است ادامه داد: به عنوان نخستین نشانه برای طی شدن یک روند صعودی، رسیدن ارزش معاملات به بیش از ۴ هزارمیلیارد تومان است اگر در یک هفته ارزش معاملات به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان برسد زمان آن است که بگویم، آغاز روند صعودی شاخص کل است.
پورکار گفت: بازگشایی دو نماد خودرویی می‌تواند یک نقطه مثبت باشد، زیرا بازار، این دو نماد را به عنوان شاخص ساز (لیدر) انتخاب کرده و همین موضوع می‌تواند برای بازار سرمایه مفید باشد.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه نماد خودرویی‌ها مثبت معامله می‌شود انتظار می‌رود هفته آینده، علاوه بر جابه جایی سهام، بازار به سمت رشد حرکت کند.
نیما نائینیان کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه وضع این روز‌های بازار سرمایه بر کسی پوشیده نیست افزود: با کاهش اعتماد به بازار سرمایه، قیمت سهام پایین آمده و شاخص روند نزولی در پیش گرفته است.
کارشناس بازار سرمایه گفت: این روز‌ها ابهامات زیادی در فضای اقتصادی کشور به ویژه نرخ خوراک پالایشی و پتروشیمی، وضع قطعی برق و گاز برخی از صنایع، قیمت گذاری دستوری و تعیین تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی بر بازار سرمایه افکنده است که باید هر چه سریعتر رفع شود.
وی افزود: با توجه به کاهش قیمت سهام در بازار سرمایه و با بررسی صورت‌های مالی شرکت ها، بسیاری از شرکت‌ها از نظر سودآوری ناشی از تولید وضع مناسبی دارند.
عقب نشینی سهامداران برای فروش سهام در بورس
کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش عرضه‌ها در بازار سرمایه، بیانگر عقب نشینی سهامداران برای فروش سهام است.
حسن حسن نیا کارشناس بازار سرمایه افزود: شاخص کل بورس، نخستین روز معاملات را با کاهش آغاز کرد,، اما در آخرین روز، معاملات خود را با افزایش شاخص کل به پایان رساند.
وی افزود: به علت برخی ابهامات در بازار سرمایه، ارزش و حجم معاملات در آخرین روز هفته کاهش یافت.
کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از نکات مثبت بازار سرمایه، عقب نشینی فروشندگان و کاهش عرضه در بازار سرمایه بود اگرچه سهامداران با، اما و اگر‌های مختلفی در بازار روبرو بودند، اما هیمن موضوع باعث پایان مثبت معاملات شد.
وی گفت: برای ورود سهامداران به بازار سرمایه، نیاز به رفع ابهاماتی درباره تصویب نرخ دلار در بودجه ۱۴۰۱، تعیین تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی و پالایشی ها، حق مالکانه مربوط به معادن و تعیین سیاست‌های صادرات و وارداتی کشور دارد که با تقدیم بودجه به مجلس، این ابهامات برطرف می‌شود.
وی افزود: اخبار و اطلاعات مربوط به صنعت خودرو که یکی از صنایع برجسته و تاثیر گذار بازار است بر کلیت بازار سرمایه در آخرین روز معاملات، سایه افکنده بود بطوریکه با دستورالعمل افزایش قیمت خودرو، این نماد در بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفت.
حسن نیا گفت: انتظار می‌رود در هفته آینده، قدرت خرید سهامداران بیشتر شود و با توجه به جذابیت‌های موجود، شاهد بهینه شدن بازار برای خریداران باشیم.
 به گفته‌ی کارشناسان، با اصلاح سیاست دولت در زمینه قیمت گذاری دستوری و رفع ابهاماتی، چون تعیین نرخ خوراک پتروشیمی و تعیین تکلیف بودجه، جان تازه‌ای به بازار سرمایه داده می‌شود.
در بازار سکه و طلا 
از ۱۳ دی قرار است در زمان خرید طلا، به جای محاسبه ۹ درصد ارزش افزوده، فقط از اجرت و سود مالیات گرفته شود و به گفته‌ی کارشناسان این موضوع به نفع خریداران خواهد بود 
این روز‌ها نوسانات نرخ ارز در بازار سکه و طلا تاثیر گذار بوده بطوریکه در پایان هفته هر قطعه سکه بهار ازادی ۱۳ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۰۹ هزار تومان خرید و فروش شد.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۵:۳۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد