افزایش ارزش معاملات بازار سرمایه در اولین روز زمستان

 افزایش ارزش معاملات بازار سرمایه در اولین روز زمستان
بسیاری از سهم‌ها از لحاظ بنیادی وضعیت بهتری نسبت به گذشته پیدا کردند که این موضوع می‌تواند نوید روز‌های بهتری در بازار سرمایه باشد.

بورس تهران آخرین روز معاملات هفته مصادف با اولین روز فصل زمستان، را با افزایش قابل توجه شاخص کل آغاز کرد و با رشد ۴۰ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۳۵۹ هزار واحد رسید.
در آخرین روز معاملات هفتگی، حدود ۱۷۰ میلیارد تومان، خروج پول حقوقی در بازار به ثبت رسید. این در حالی است که عده‌ای از کارشناسان معتقدند، نماد‌های فولادی و پتروشیمی بازدهی خوبی در آینده خواهند داشت.
روز چهارشنبه روز خوبی برای معامله‌گران بود، به طوری که اغلب نماد‌های شاخص‌ساز با افزایش تقاضا همراه شدند و صنایعی که از لحاظ بنیادی وضعیت بهتری دارند، می‌توانند بازدهی بیشتر و بهتری داشته باشند.
در هفته‌ای که گذشت، صندوق‌های معامله‌پذیر سرمایه‌گذاری در سهام، به طور متوسط ۷.۱درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۶.۲درصد افزایش یافت.
در طول هفته، صندوق واسطه‌گری مالی یکم ۸.۲درصد افزایش قیمت داشت و ارزش سبد بانکی و بیمه‌ای آن ۱۴.۶درصد ارتقا یافت. صندوق پالایشی یکم، ۶درصد رشد قیمت داشت و به ارزش سبد دارایی‌های پالایشگاهی آن ۵.۳درصد اضافه شد. بدین ترتیب قیمت دارا یکم ۲۰.۶درصد و پالایش ۱۵درصد زیر NAV ابطال بسته شد.
بنابه گفته برخی کارشناسان بازارسرمایه، رونق چند روزه بازار شاید نویدی برای تداوم بهبود شاخص‌های بورسی باشد و در هر صورت با توجه به تجربه‌های اخیر باید انتظار گسترش عرضه‌ها در روز‌های آتی را داشت.
حمزه کریمی کارشناس بازار سرمایه گفت: در این هفته بورس تهران با اخبار مثبت روبرو شد بطوریکه آخرین روز معاملات هفتگی را با افزایش قابل توجه‌ای به پایان رساند.
وی ادامه داد: بازار سرمایه بعد از ۱۹ روز، در اولین روز دی ماه بالاترین ارزش معاملات خرد را ثبت کرده است و به ۳ هزارو ۹۱۷ میلیارد تومان رسید.
کریمی افزود: مثبت شدن سرانه خریدو فروش حقیقی‌ها در هر سهم بعد از ۹ روز می‌تواند نوید بخش روز‌های خوبی در بازار سرمایه باشد.
وی بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای صنایع تولیدی بورس، قیمت گذاری دستوری ایجاد کرده بود که با حذف ارز۴۲۰۰ تومانی و افزایش نرخ نفت، بازار سرمایه جان دوباره‌ای گرفت.
کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: در طی هفته آینده اگر بازار با افزایش تقاضا همراه شود، شاخص کل از محدود یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحد عبور می‌کند.
آراد پور کار کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه طی هفته گذشته در کانال افزایشی قرار داشت.
وی ا‌دامه داد: هفته آینده شاخص به مقاومت مهم یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد می‌رسد و اگر بتواند مقاومت خود را نگه دارد می‌توان گفت شاخص روند صعودی خود را آغاز کرده است.
کارشناس بازار سرمایه افزود: برای اینکه شاخص از محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزارواحد عبور کند، باید ارزش معاملات روزانه بازار حداقل به ۶هزارمیلیارد تومان برسد.
وی ادامه داد: در هفته گذشته ارزش معاملات بازار آرام آرام رو به افزایش بود و امیدواریم در هفته پیش رو شاهد افزایش ارزش معاملات باشیم.
در بازار طلا و سکه نیز به دلیل افزایش نرخ انس جهانی، قیمت‌ها افزایش یافت بطوریکه هر قطعه سکه طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۰۶ هزار تومان خرید و فروش شد.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۷:۲۸:۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد