پُر رونق ترین روز معاملاتی بورس در یک ماه اخیر

 پُر رونق ترین روز معاملاتی بورس در یک ماه اخیر
ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 40 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 230 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در یک ماه اخیر است.

در معاملات روز یکشنبه، 10 بهمن 1400، شاخص کل بورس تهران با افزایش 25 هزار و 578 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 284 هزار و 573 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد 2 هزار و 618 واحدی در سطح 327 هزار و 754 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 173 واحد بالا آمد و در سطح 17 هزار و 529 واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 304 نماد رشد قیمت داشتند که 225 نماد بورسی و 79 نماد فرابورسی بودند. همچنین 172 نماد کاهش قیمت داشتند که 114 نماد بورسی و 58 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 62 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 35 درصد بازار افت قیمت داشتند. 
نمادهای مؤثر بر شاخص‌های بازار سهام

امروز نمادهای «کچاد»، «فارس» و «فولاد» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و «غکورش»، «غبشهر» و «اخابر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «شگویا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «غصینو»، «کلر» و «مادیرا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شبندر صدرنشین است و فولاد و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای  تجلی، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.
افزایش ارزش معاملات خُرد سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 6 هزار و 307 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 936 میلیارد تومان بود که 15 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش 40 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 230 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در یک ماه اخیر است.

ارزش معاملات خرد سهام 67 درصد کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد. 

برای دیدن آخرین و جدیدترین اخبار بورس تهران امروز با ما در نیوز زر همراه باشید.

منبع خبر: اقتصادنیوز
  ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۷:۲۶:۴۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد