سهم ۵۱ درصدی حقیقی‌ها در ورود نقدینگی به بورس

 سهم ۵۱ درصدی حقیقی‌ها در ورود نقدینگی به بورس
در پایان معاملات بورس امروز شنبه ۱۶ بهمن معادل ۵۱.۲ درصد کل ارزش خرید را حقیقی‌های بازار انجام دادند. این در حالی است که حقوقی‌های بازار با ۴۸.۸ درصد از ارزش کل معاملات، سهم کمتری را نسبت به حقیقی‌ها در ورود نقدینگی به بازار داشته‌اند.

سهم حقیقی‌ها از کل حجم خرید معادل ۷۴ درصد و سهم حقوقی‌ها معادل ۲۶ درصد بوده است. از سوی دیگر، سهم حقیقی‌ها از کل ارزش فروش‌های امروز بازار معادل ۶۰.۲ درصد بود. این در حالی است که حقوقی‌های بازار با سهم ۳۹.۸ درصدی، سهم کمتری را نسبت به حقیقی‌ها در خروج نقدینگی از بازار داشته‌اند.

همچنین، سهم حقیقی‌ها از کل حجم‌های فروش معادل ۷۶.۲درصد وسهم حقوقی‌ها معادل ۲۳.۸ بوده است.

بر اساس این گزارش، بازار سهام با ۷۶ صف خرید به ارزش ۲ هزار و ۶۸ میلیارد و ۳۲۹ میلیون ریال به کار خود پایان داد. این در حالی است که در آن سوی دیگر بازار با ۱۰۸ صف فروش به ارزش ۲ هزار و ۱۵۴ میلیارد و ۹۳۴ میلیون ریال حرکت خود را تمام کرد.

گروه «فلزات اساسی» در جریان معاملات امروز با ۳۶ هزار و ۲۵۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. در این گروه، ۵ درصد نمادها، افزایش ۵ تا ۳ درصدی، ۷ درصد نماد‌ها افزایش ۳ تا یک درصد و ۱۷ درصد نماد‌ها افزایش صفر تا یک درصدی را نسبت به روز گذشته ثبت کردند.

همچنین، گروه خودرو با ۴۷ هزار و ۴۹۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۷ هزار و ۷۵۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۳۶ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۲۴ هزار و ۵۱۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۱ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۲۲ هزار و ۵۴۲ معامله به ارزش یک هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

پالایش نفت تهران با ۵۷۸ واحد، بانک ملت با ۵۴۳ واحد، بانک تجارت با ۴۸۱ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۴۷۰ واحد و شرکت توسعه معادن و فلزات با ۳۹۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۶۲ واحد، شرکت نفت پارس با ۱۱۷ واحد، شرکت داروپخش با ۱۱۶ واحد، شرکت بورس کالای ایران با ۱۰۸ واحد و شرکت مخابرات ایران با ۱۰۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

برای دیدن آخرین و جدیدترین اخبار بورس تهران امروز با ما در نیوز زر همراه باشید.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۴:۴۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد