سهم ۵۹ درصدی حقیقی‌ها در خرید سهام بورس؛ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

 سهم ۵۹ درصدی حقیقی‌ها در خرید سهام بورس؛ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
در جریان معاملات امروز بورس سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰،حقیقی ها ۵۹ درصد و حقوقی ها ۴۱ درصد از ارزش خرید کل معاملات را به خود اختصاص دادند.

سهم حقیقی‌ها از کل ارزش فروش‌های امروز بازار معادل ۶۰.۶ درصد بود. این در حالی است که حقوقی‌های بازار با سهم ۳۹.۴درصدی، سهم کمتری را نسبت به حقیقی‌ها در خروج نقدینگی از بازار داشته‌اند. همچنین، سهم حقیقی‌ها از کل حجم‌های فروش معادل ۷۴ درصد وسهم حقوقی‌ها معادل ۲۶ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، بازار سهام با ۷۸ صف خرید به ارزش ۲ هزار و ۴۳۳ میلیارد و ۵۷۱ میلیون ریال به کار خود پایان داد. این در حالی است که در آن سوی دیگر بازار با ۱۰۴ صف فروش به ارزش ۲ هزار و ۴۷۱ میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال حرکت خود را تمام کرد.
در جریان معاملات چهارمین روز هفته (سه‌شنبه، نوزدهم بهمن ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۶ هزار و ۷۰۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۶۳۳ واحد کاهش، به رقم ۳۲۵ هزار و ۶۲۰ واحد را به ثبت رساند.
برپایه معاملات چهارمین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۴۹۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۶ هزار و ۸۶۷ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۷ هزار و ۴۳۸ واحدی را تجربه کردند.

گروه «بانک‌ها» در جریان معاملات امروز با ۲۲ هزار و ۱۸۶ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. در این گروه، ۳۶ درصد نمادها، افزایش ۵ تا ۳ درصدی، ۲۹ درصد نماد‌ها افزایش ۳ تا یک درصد و ۲۹ درصد از نماد‌ها افزایش صفر تا یک درصدی را نسبت به روز گذشته ثبت کردند.

همچنین، گروه خودرو با ۴۲ هزار و ۶۰۶ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۲ هزار و ۳۷۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۰۳ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۳۱ هزار و ۳۶۰ معامله به ارزش یک هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۲۶ هزار و ۹۰۲ معامله به ارزش یک هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت توسعه معادن و فلزات با ۹۶۶ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۷۸۹ واحد، بانک ملت با ۷۸۷ واحد، شرکت ایران خودرو با ۵۵۸ واحد و شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با ۵۲۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳۶۶ واحد، شرکتملی صنایع مس ایران با ۳۰۰ واحد، شرکت بورس کالای ایران با ۸۲ واحد، شرکت سایر اشخاص بورس انرژی۷۳ با ۹۳۷ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری البرز با ۵۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۷:۲۵:۳۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد