کاهش ۲۷۹ واحدی شاخص کل بورس؛ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

 کاهش ۲۷۹ واحدی شاخص کل بورس؛ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
شاخص کل بورس اوراق بهادار در معاملات امروز شنبه ۳۰ بهمن با ۲۷۹ واحد کاهش بر روی عدد یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل بر معیار هم وزن نیز با ۱۹۹ واحد کاهش روی عدد ۳۲۵ هزار و ۸۳ ایستاد. در معاملات امروز سرمایه گذاران ۵ میلیارد و ۲۲۸ میلیون برگ سهم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال رسید. در واقع ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به دو هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان رسید.
در پایان معاملت حدود ۴۳۰ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی بود که ۷۸ نماد رشد بیش از سه درصد ۱۳۷ نماد هم افت بیش از سه درصد را تجربه کردند.
به اعتقاد کارشناسات این هفته، اولین هفته اسفندماه است، یعنی آخرین ماه سال که به صورت سنتی هر سال در این روز‌ها شاهد افزایش عرضه‌ها خواهیم بود؛ که این افزایش فشار فروش ناشی از تسویه اعتبار کارگزاری‌ها و اینکه بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز برای پرداخت حقوق و عیدی کارکنان خود اقدام به عرضه سهام می‌کنند.
در حالی در بازار سهام شاهد افزایش صف‌های فروش هستیم که وضعیت بازار‌های بین المللی کامودیتی‌ها، فلزات اساسی، نفت و مس وضعیت خوبی را تجربه می‌کنند و با با توجه به وضعیت بازار‌های جهانی باید بازار سهام نیز رشد می‌کرد که متاسفانه اینگونه نشده است. برهمین اساس بازار سهام از مدار تحلیل خارج شده و فشار فروش هیجانی بر بازار مسلط است، در نتیجه نمی‌توان گفت شرایط بازار خوب خواهد شد.
موضوع مهم دیگر تصویب بودجه ۱۴۰۱ است. تا زمانی که جزییات بودجه در مجلس بررسی و تصویب نشود، همچنان شاهد ابهام در بازار سرمایه خواهیم بود، اما می‌توان گفت با توجه به بسته شدن کف بسیاری از سهم‌ها و شاخص انتظار ریزش چندانی از بورس نمی‌توان داشت.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۷:۳۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد