صعود دوباره شاخص به قله 61 هزار واحدی پس از 27 روز

صعود دوباره شاخص به قله 61 هزار واحدی پس از 27 روز
بورس اوراق بهادار تهران در 9 دقیقه ابتدایی معاملات با افزایش 294 واحدی رکورد تازه‌ای در تاریخ به ثبت رساند و پس از 27 روز به قله 61 هزار واحد بازگشت.
بورس تهران که در 6 ماهه ابتدایی بیش از 60 درصد بازدهی را نصیب سرمایه‌گذاران سهامداران خود کرده در آخرین روزهای ششمین ماه سال به رکورد تازه‌ای دست یافته است.
ارزش روز بازار نیز به مرز 300 هزار میلیارد تومان رسیده است که این نشان از ورود نقدینگی جدید و جذب بیشتر سرمایه‌های سرگردان از بازارهای موازی به بازار سهام است.
تا لحظه تنظیم این گزارش پتروشیمی‌های هلدینگ خلیج فارس، بانک ملت، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی، بانک تجارت، کشتیرانی، پالایش نفت بندرعباس و مخابرات ایران بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشته‌اند.
لغو تحریم‌های بین‌المللی که هفته پیش از راه رسید موجب صف خرید بسیاری از نمادهای بورسی شده است به طوری که نماد معاملاتی کشتیرانی با 115 میلیون صف خرید برترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داده و ایران خودرو نیز با نگاه مثبت به آینده صف خرید نزدیک به 100 میلیونی به خود دارد.
بازار نقدی فرابورس نیز امروز در رکورد تازه‌ای 700 واحدی شد و ارزش بازار اول و دوم نیز به 60 هزار میلیارد تومان نزدیک شده است.
در این بازار بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص را پتروشیمی جم، پالایش لاوان، پتروشیمی زاگرس و تأمین مواد اولیه فولاد صبا نور داشته است.
پیش از این کارشناسان تأکید کرده بودند که بازار با توجه به خوش‌بینی‌ و امیدواری‌های سرمایه‌گذاران با گام‌های محکم‌تری حرکت خواهد کرد.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۷:۵۰:۲۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد