زمان نجات طلای جهانی

زمان نجات طلای جهانی
هر اونس طلای جهانی در پی نگرانی از کاهش محرک پولی بخش قابل‌توجهی از ارزش خود را از دست داده بود. تصمیم فدرال رزرو در خصوص کاهش 10 میلیارد دلاری بسته محرک پولی، افت بیشتر قیمت طلا را موجب شد
هر اونس طلای جهانی در پی نگرانی از کاهش محرک پولی بخش قابل‌توجهی از ارزش خود را از دست داده بود. تصمیم فدرال رزرو در خصوص کاهش 10 میلیارد دلاری بسته محرک پولی، افت بیشتر قیمت طلا را موجب شد. روند نزولی قیمت طلا در بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد. قیمت طلا از ابتدای امسال تا کنون 28 درصد کاهش یافته و به مرز 1200 دلار رسیده است.
 این رویداد در 13 سال اخیر سابقه نداشته است. عده‌ای از کارشناسان 1200 دلار را کف قیمت طلا می‌دانند، اما عده‌ای نیز معتقدند که روند کاهشی قیمت طلا ادامه خواهد داشت. به هر حال طلا شرایط بسیار سختی را سپری می‌کند و امید چندانی به افزایش قیمت آن، در بازار دیده نمی‌شود. در این اوضاع، برخی از کارشناسان، راه نجات طلا را در بنیادی‌ترین و ساده‌ترین رابطه اقتصادی یعنی رابطه بین عرضه و تقاضا جست‌وجو می‌کنند. 
کاهش قیمت طلا تا به اینجا موجبات ضرر و زیان‌های بزرگی را برای شرکت‌های معدنی تولیدکننده طلا فراهم آورده است. ادامه روند کاهشی قیمت طلا، این شرکت‌ها را با مشکل‌های مالی جدی‌تری روبه‌رو خواهد کرد. این امر تا به آنجا پیش می‌رود که این شرکت‌ها بخش قابل‌توجهی از توانایی خود در تولید طلا را به خاطر مشکلات مالی از دست می‌دهند. در آن زمان عرضه طلا در بازارهای جهانی به شدت کاهش خواهد یافت. کارشناسان اقتصادی معتقدند که قیمت طلا در آن زمان به ناچار افزایش خواهد یافت و حالتی تعادلی برقرار خواهد شد، اما به هر روی، در خصوص اینکه افت قیمت طلا تا کجا ادامه خواهد یافت، توافق قطعی بین کارشناسان وجود ندارد. عده‌ای کف قیمت هر اونس طلا را 1180 دلار می‌دانند و عده‌ای معتقدند که قیمت طلا از 1200 دلار پایین‌تر نخواهد آمد. گروه دیگری نیز وجود دارند که معتقدند روند کاهشی قیمت طلا در ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت و طلا از تمامی این سطوح عبور خواهد کرد.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۸:۱:۳۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد