افت 5/1 درصدي شاخص بورس

افت 5/1 درصدي شاخص بورس
بورس اوراق بهادار تهران ديروز تن به افت سنگين يك‌و‌نيم درصدي داد.
بورس اوراق بهادار تهران ديروز تن به افت سنگين يك‌و‌نيم درصدي داد.
در حالي كه روند معاملات بورس از ساعت پاياني روز شنبه رو به ضعف گذاشته و شاخص به زير مرز 76هزار واحد رسيده بود ديروز معاملات بورس از ابتداي بازار با عرضه‌هاي گسترده‌اي همراه بود، عرضه‌هايي كه در ساعت پاياني رو به تعادل گذاشت. امري كه اميدواري‌هايي را براي معاملات امروز بورس فراهم كرده است تا بازار به سوي تعادل حركت كند. در بازار ديروز در نهايت شاخص كل با افت هزار و 143واحدي منجر شد تا شاخص به سرعت به زير 75هزار واحد برسد ديروز شاخص در نهايت به رقم 74هزار و 543واحد رسيد. در حال حاضر كارشناسان بازار وجود ابهامات در اكثر نمادهاي عمده بازار و كاهش سطح نقدينگي فعال در بازار را دليل وضعيت كنوني ارزيابي كرده و در انتظار بهبود شرايط بازار پس از رفع ابهام و انتشار گزارش‌هاي 12ماهه شركت‌هاي عمده هستند.
در بازار ديروز در تحولات مهم اقتصادي معاون اقتصادي بانك مركزي اعلام كرد: اين بانك هيچ گاه نسبت به تعيين نرخ سود سپرده‌ها ورود نكرده و تنها براي جلوگيري از تبعات منفي برخي تذكرات را ارائه كرده است.در بازار ديروز در گروه پتروشيمي نماد هلدينگ خليج فارس با صف فروش همراه شد تا اين نماد سهم مهمي در افت شاخص داشته باشد، بازگشايي نماد پتروشيمي جم نيز به‌رغم وضعيت عملياتي مثبت اين نماد با افت قيمت همراه شد.در گروه تصفيه نفت نماد تازه وارد نفت سپاهان ديروز با تعادل نسبي همراه شد. اين شركت بار ديگر در شفاف‌سازي شرايط عملياتي اين شركت پس از رخداد حادثه آتش‌سوزي در يكي از سوله‌هاي شركت را عادي توصيف كرد. در معاملات ديروز نفت سپاهان، صندوق نفت به عنوان سهامدار عمده بخشي از سهام خود را به صورت بلوكي به سرمايه‌گذاري صندوق بازنشستگي واگذار كرد، گفته مي‌شود صندوق نفت نيز ديروز بلوكي از سهام وصندوق را به پرتفوي خود اضافه كرده است.
در مجموع بازار ديروز بازاري كاملا ضعيف بود كه در آن جابه‌جا‌يي يك بلوك عمده سايپا در خارج از ساعت معاملاتي ارزش مبادلات بورس را به 961ميليارد تومان رساند. براساس شنيده‌ها اين بلوك 7/1 ميليارد سهمي را سازمان خصوصي‌سازي از كد ايدرو به صندوق فولاد منتقل كرد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۶:۴۸:۲۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد