تداوم كاهش قيمت‌ها در بازار آتي

تداوم كاهش قيمت‌ها در بازار آتي
ديروز در پي ريزش قيمت طلا در بازارهاي جهاني از يكسو و افت قيمت دلار در بازارهاي داخلي از سوي ديگر و نيز در ادامه روند روزهاي اخير بازار آتي، اين بازار كار خود را با كاهش قيمت آغاز كرد و تا پايان روز نيز به همين روند ادامه داد.
ديروز در پي ريزش قيمت طلا در بازارهاي جهاني از يكسو و افت قيمت دلار در بازارهاي داخلي از سوي ديگر و نيز در ادامه روند روزهاي اخير بازار آتي، اين بازار كار خود را با كاهش قيمت آغاز كرد و تا پايان روز نيز به همين روند ادامه داد.
ديروز سراشيبي ريزش قيمت‌هاي سررسيدهاي مختلف آتي نسبت به روز شنبه تندتر شد و چهار سررسيد آتي افتي در حدود 14 تا 30 هزار تومان را ثبت كردند.
 ديروز (تا ساعت 16) همچنين تمام سررسيد‌ها به جز سررسيد خوش اقبال دي، شاهد آفست كردن (بستن) موقعيت‌هاي باز بودند و تنها دورترين سررسيد بود كه توانست توجه خريداران را به خود جلب كند و جذابيت كافي براي تشويق فعالان در راستاي سرمايه‌گذاري را دارا باشد. گفتني است تعداد كل موقعيت باز بازار آتي ديروز در حدود 7900 قرارداد بود.
ديروز در بازار آتي (تا ساعت 16) سكه سررسيد تير با قيمت 955 هزار تومان دادوستد ‌شد؛ سررسيد شهريور 979 هزار تومان قيمت داشت؛ سررسيد آبان قيمت يك ميليون و 23 هزار تومان را براي خود ثبت كرد و همچنين سكه سررسيد دي نيز با يك ميليون و 64 هزار تومان مورد توجه سرمايه‌گذاران بود. روز گذشته اختلاف قيمت نزديك‌ترين سررسيد بازار آتي (تير ماه) با سكه نقدي به حدود 11 هزار تومان رسيد كه با توجه به اين كه هر موقعيت خريد شامل 10 سكه مي‌شود، 110 هزار تومان سود اين سررسيد در مقايسه با بازار نقدي را نشان داد كه محرك مناسبي براي سرمايه‌گذاري است. با اين حال حباب منفي سكه هنوز ادامه دارد؛ به طوري كه ديروز اين حباب به حدود 11 هزار تومان رسيده بود.
ديروز اما حجم معاملات انجام شده تا هنگام تكميل اين گزارش، روي عدد 5400 ايستاد كه طبق روند اخير، حجمي در حدود 90 درصد به دو سررسيد دور اختصاص داشت. اختلاف قيمتي سررسيد تير با شهريور 28 هزار تومان و شهريور با آبان حدود 40 هزار تومان بود؛ تفاوت قيمتي دي با آبان نيز در همين رقم ثبت شد.
در بازار ديروز آتي؛ سكه سررسيد تير در حدود 41/1 درصد، سررسيد شهريور 72/1 درصد، سكه سررسيد آبان 38/2 درصد و نيز سررسيد دي 52/2 درصد ريزش قيمتي را نسبت به روز شنبه تجربه كردند.
به دلیل تعطيلات پايان هفته در بازارهاي جهاني، تغييري در قيمت اونس رخ نداد؛ اما با توجه به روند روزهاي اخير اونس و ريزش قيمت‌ها، كارشناسان همچنان افت طلا را در هفته پيش رو پيش‌بيني مي‌كنند. در صورت ريزش قيمت اونس، بايد منتظر افت بيشتر قيمتي در سررسيدهاي مختلف بازار آتي باشيم.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.    
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلای جهانی به صفحه نمودار لحظه ای طلا مراجعه نمایید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۶:۳۲:۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد