صعود قیمت‌های آتی برای دومین روز

صعود قیمت‌های آتی برای دومین روز
قیمت معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران برای دومین روز متوالی افزایش یافت، این در حالی است که روند عمومی قیمت‌های آتی در ماه گذشته نزولی بوده و روز یکشنبه کلیه سررسیدها به کف قیمت رسیدند.
قیمت معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران برای دومین روز متوالی افزایش یافت، این در حالی است که روند عمومی قیمت‌های آتی در ماه گذشته نزولی بوده و روز یکشنبه کلیه سررسیدها به کف قیمت رسیدند.
با این حال در دو روز اخیر با افزایش قیمت اونس طلا و نرخ برابری دلار، شاهد خیز قیمت‌های آتی از کف بودیم. با این وجود افزایش قیمت‌های آتی طی این دو روز هم‌چنان زیر میانگین 15 روزه است. از طرفی دیروز نرخ برابری دلار به بالای 3200 تومان رسید که بالاترین نرخ معاملات دلار حدود سه ماه اخیر محسوب می‌شود. قیمت اونس طلا نیز پس از رسیدن به مینیمم هشت ماه اخیر، در دو روز گذشته افزایشی شد. همچنین در این روز قیمت اونس طلا در جلسه معاملاتی به بالاترین میزان طی هفته جاری رسید. قیمت معاملات آتی سکه نیز در بالاترین میزان طی هفته جاری بود و قیمت آن در دورترین سررسید (سررسید اردیبهشت) بیش از یک میلیون تومان را تجربه کرد. تا حدود ساعت 14:00 روز گذشته قیمت معاملات آتی حدود 7/1درصد نسبت به قیمت آغازین بازار نوسان داشته و حجم معاملات در کلیه سررسیدها به بیش از 4 هزار قرارداد رسیده است. با توجه به اینکه شاخص مربوط به سطح عمومی قیمت‌ها برای تولیدکننده (PPI) در ساعت 17:00 روز سه‌شنبه، پس از نگارش این مطلب، اعلام می‌شود می‌توان انتظار داشت حجم معاملات و میزان نوسانات بازار بیشتر شود. همچنین قابل ذکر است که امروز، چهارشنبه 26 شهریور، آخرین روز معاملات سررسید شهریورماه است. فرآیند تحویل قراردادهای آتی سکه شهریور‌ماه در روزهای 27 و 29 شهریور انجام خواهد شد و کلیه خریداران و فروشندگان دارای موقعیت تعهدی باز در سررسید شهریور ماه موظفند مطابق ضوابط اعلام شده در سایت بورس کالای ایران، جهت تحویل سکه خود اقدام کنند. مطابق اطلاعیه بورس کالای ایران فروشندگان در سررسید شهریور ماه که برای تحویل اعلام آمادگی کرده‌اند، موظفند از ساعت 19 لغایت 24، چهارشنبه 26 شهریور، طی تماس تلفنی نسبت به تعیین وقت جهت تحویل سکه در بانک سامان اقدام کنند. خریدارانی که قصد تحویل سکه دارند نیز باید نسبت به واریز وجه قرارداد بر اساس قیمت تسویه امروز اقدام و در تاریخ 27/06/93 جهت تعیین وقت برای دریافت سکه با مرکز سامان تماس حاصل کنند.
بازار آتی در آستانه رویدادهای مهم
شامگاه چهارشنبه فعالان بازار طلا چشم انتظار یکی از مهم‌ترین رویدادهای هفته هستند. جلسه اعضای کمیته بازار باز فدرال رزرو (FOMC) از روز گذشته آغاز شده و در پایان این روز آخرین بیانیه این کمیته روی سایت رسمی فدرال رزرو انتشار می‌یابد. پس از پایان جلسه، کنفرانس خبری رئیس فدرال رزرو، خانم یلن، برگزار می‌شود. سخنان خانم یلن در شامگاه چهارشنبه پتانسیل زیادی برای ایجاد نوسانات در بازار طلا دارد، به خصوص که کلیه فعالان بازار چشم ‌انتظار تصمیمات جدید کمیته در مورد زمان احتمالی افزایش نرخ بهره هستند.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳۵:۴۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد