بازار متعادل بورس در شروع هفته

بازار متعادل بورس در شروع هفته
بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته در شروع هفته کاری خود با رشد 7/ 17 واحدی معادل 03/ 0 درصد روز متعادلی را پشت‌سر گذاشت.
بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته در شروع هفته کاری خود با رشد 7/ 17 واحدی معادل 03/ 0 درصد روز متعادلی را پشت‌سر گذاشت.
در بازار دیروز معامله‌گران در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که افت شدید قیمت‌ها در بازارهای جهانی موجب نگرانی معامله‌گران برای گزارش‌های 9ماهه شده است؛ در این بین کاهش شدید بهای مس‌، نفت خام و فلزات رنگین و فولاد اکثر تولید‌کنندگان این محصولات را با مشکل مواجه می‌سازد. در بازار دیروز در صدر بازار تک‌سهمی‌ها مورد توجه در گروه‌های مختلف قرار داشتند که از این نظر بازار فاقد گروه پیشرو بوده و از هر گروهی نماینده‌ای در صدر تقاضا به چشم می‌خورد.
در این شرایط بازار با رشد 17واحدی شاخص به رقم 62هزار و 889 واحد رسید که در ثبت این شرایط نماد پتروشیمی جم البته با سهم 26واحدی نقش مهمی داشت. در گروه سیمانی نیز شرکت سیمان کارون براساس گزارش شفاف‌سازی درخصوص تعدیل پیش‌بینی سود سال 94 خود اعلام کرد که عوامل اثر‌گذار شامل اعطای تخفیفات و کاهش تقاضای داخلی، تغییرات مکرر شرایط سیاسی و اقتصادی بازار عراق، کاهش تولید و کاهش مقداری فروش است. با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و تجزیه و تحلیل بازار و هماهنگی‌های انجام شده با مشتریان و شرکت‌های داخل و خارج استان انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی پیش‌رو و افزایش مقدار تولید و مقدار فروش و کاهش هزینه‌های موثر در بهای تمام شده به سود عملیاتی و سود خالص پیش‌بینی شده برای سال 94 دست یابیم.
در گروه خودروسازی دیروز کاربراتور ایران به‌رغم انتشار گزارش شفاف‌سازی با صف خرید همراه بود. همچنین شرکت فنر‌سازی زر براساس گزارش شفاف‌سازی درخصوص تعدیل برنامه و بودجه سال 1394 براساس عملکرد شش ماهه اعلام کرد با توجه به سابقه تولید و فروش این شرکت در سنوات گذشته، تعدیل بودجه بر‌اساس 7 هزارتن تولید و فروش پیش‌بینی شده است که با در نظر گرفتن موجودی کالای آماده برای فروش در انبار محصول (بالغ بر 2 هزارتن) و تغییر در سیاست‌های فروش قابل دسترسی است.
همچنین تعدیل بودجه مبلغ 4 میلیارد ریال سود شرکت فنر‌سازی زرسیستان تحت عنوان سود حاصل از سرمایه‌گذاری لحاظ شده که با توجه به عملکرد واقعی شش ماهه اول 94 که مبلغ 3.250 میلیون ریال سود خالص است، دور از انتظار نخواهد بود و برای شرکت زرگلپایگان هیچ سودی در نظر گرفته نشده است. در گروه سیمانی نیز دبیر انجمن سیمان با بیان اینکه زنگنه قول داده بود بابت صرفه‌جویی گاز ۲۹ میلیون دلار به صنعت سیمان پرداخت کند، گفت: هنوز این مبلغ تخصیص داده نشده است. در گروه بیمه‌ای اعلام افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی شرکت بیمه «ما» باعث صف خرید این نماد شد؛ پیش از این مجید صفدری مدیر‌عامل «ما» اعلام کرده بود هیات‌مدیره مصوبه‌ای تنظیم کرده که براساس آن سرمایه این شرکت تا سال آینده از 100 میلیارد تومان کنونی به 400 میلیارد تومان از محل آورده نقدی و مطالبات افزایش می‌یابد. حال این مقام مسوول با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس از تایید بیمه مرکزی با این مصوبه و تصمیم خبر داده است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا و سکه را از اینجا ببینید.    
برای آگاهی دقیق از قیمت لحظه ای طلا و سکه به صفحه   قیمت روز طلا مراجعه نمایید.             
برای اطلاع از آخرین اخبار بازار طلا و سکه در ایمیل خود، در خبرنامه سایت زر عضو شوید.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۳:۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد