ماساژ درمانی

ماساژ درمانی
ماساژ تجربه ای بسیار خوشایند است. این هنر شفای باستانی برای همه سیستم های بدن ثمر بخش است. ماساژ اثر ...

ماساژ تجربه ای بسیار خوشایند است. این هنر شفای باستانی برای همه سیستم های بدن ثمر بخش است. ماساژ اثر آرام بخش فوق العاده ای روی سیستم عصبی دارد و استرس و فشار را از بدن دور می کند، درد و ناراحتی ماهیچه ها را از بین می برد، کشش ماهیچه ها را افزایش می دهد، از سختی مفاصل می کاهد، عملکرد قلب و وضعیت خون را ثابت نگه می دارد، تنفس را عمیق و آهسته می کند، یبوست را از بین میبرد، عمل گوارش را طبیعی می کند و درد قاعدگی را تخفیف می دهد.

برای افزایش تاثیر ماساژ می توان از کریستال همراه آن استفاده کرد. در واقع، بسیاری از درمانگرها متوجه شده اند که اثر درمانی ماساژ با کریستال بسیار سریع تر است.

در موارد زیر باید از از ماساژ اجتناب کرد:

- خون لختگی : در این مورد ماساژ ممکن است باعث حرکت لخته خون شود که این کار حمله قلبی و سکته به دنبال دارد.

- تصلب شرایین

- عفونت

- بریدگی و جراحت تازه

- زخم بستر

- مناطق آماس شده

- بیماریهای مسری مثل، گال، کچلی قارچی و آبله مرغان

- حاملگی (به خصوص با سابقه سقط جنین)

- انواع تب

- آماده شدن برای ماساژ با کریستال

زمانی را که برای ماساژ انتخاب میکنید باید سرشار از آرامش و سکوت باشد.

- پس دو شاخه تلفن را بکشید.

- موزیکی آرامش بخش بگذارید، نور محیط را کم و چند شمع را روشن کنید. از روغن های معطر برای خوشبو کردن محیط استفاده کنید.

- لباسی راحت بپوشید تا بتوانید به راحتی تکان بخورید. ساعت و جواهرات خود را کنار بگذارید و در ضمن، لاک ناخن ها را هم پاک کنید.

- زیر انداز ماساژ باید ضخیم باشد. برای این کار می توانید از کیسه خواب یا چند پتو استفاده کنید. چند بالش و کوسن و حوله هم دم دست داشته باشید.

- روغن مناسبی را انتخاب کنید، مثل بادام شیرین، هلو یا زردآلو یا دانه های روغنی دیگر. روغن باید تصفیه نشده و عاری از هر نوع افزودنی باشد.

- از استفاده از روغن های معدنی مثل روغن بچه ها بپرهیزید، زیرا غنی نیستند و جذب پوست نمی شوند. روغن های بادام شیرین، هلو یا زردآلو بدین علت ارجحیت دارند که نه چندان غلیظ اند و نه بوی تندی دارند و به راحتی جذب پوست می شوند.

می توانید روغن ها را با هم ترکیب کنید تا اثر بهتری داشته باشند. به هر حال، قبل از ترکیب، روغن ها را رقیق کنید. برای این کار سه قطره از روغن پایه را به دو قاشق غذاخوری از روغن های خود اضافه کنید. برخی از روغن های پایه عبارتند از: اترج ، پونه، مرمکی، کندر، گریپ فروت، یاس، زیزفون، نارنگی، مورد، بهارنارنج، رز و چوب صندل. برای کسب آرامش روانی و فیزیکی نیز میتوان از روغن های چوب سدر، بومادران، چوب گل سرخ، کندر و سورو کوهی استفاده کرد.

حداقل یک کوارتز شفاف پاک سازی شده داشته باشید (البته برای ماساژ به دو کریستال احتیاج دارید). به سنگی هم نیاز دارید تا اتصال سوژه را با زمین برقرار کند، سنگی مثل کوارتز دودی، هماتیت، آبسیدین، تورمالین سیاه یا بوژیت. کریستال نباید شکستگی داشته باشد. از عصای کریستالی هم میتوانید استفاده کنید. برای تاثیر بیش تر، می توان چند کوارتز دور بدن سوژه قرار داد.

- ماساژ درمانی

ابتدا از سوژه بخواهید لباس هایش را درآورد و به روی سطح نرمی دراز بکشد. زیر سر و زیر مچ پایش بالشی نرم قرار دهید. دو حوله بزرگ رویش بکشید تا گرم بماند.

می توانید چند قطعه کریستال کوارتز شفاف دور سوژه بچینید. نوک تیز کوارتز باید به سوی سوژه باشد. این حلقه باید به قدری بزرگ باشد که شما نیز درون آن بنشینید. در این وضعیت کریستال ها به شما انرژی لازم را برای درمان می دهند.

پشت سوژه را با دو دست به آرامی ماساژ دهید، به گونه ای که احساس کنید تنش ها بیرون می ریزند.

حالا پتو را کنار بزنید و ماساژ را با ضربه های آرام و یکنواخت دست ادامه دهید. کنار سوژه بنشینید و مقداری روغن کف دستتان بریزید و دستهایتان را آن قدر به هم بمالید تا گرم شوند.

هر دو دست را به آرامی پشت سوژه روی دو طرف ستون فقراتش بگذارید، نوک انگشتان باید به سمت بالا باشد. حالا دستهایتان را با فشار روی پشت سوژه به سمت بالا حرکت دهید. وقتی به گردن رسیدید، دستها را با فشار به سمت شانه ها و پهلو حرکت دهید و دوباره به سمت ستون فقرات برگردید.

این کار را با آرامش چند بار تکرار کنید.

حال می توانید از کریستال یا عصای کریستالی برای ماساژ استفاده کنید. از آن بخواهید تا بدن، ذهن و روح سوژه را به تعادل برساند.سنگ را به حالت دورانی روی سمت راست ستون فقرات سوژه حرکت دهید. این کار را هفت بار تکرار کنید.

همین کار را در سمت چپ ستون فقرات نیز تکرار کنید.

اگر از دو سنگ همزمان استفاده می کنید، سنگها را در دو طرف ستون فقرات قرار دهید و با حرکتی دایره وار به سمت پایین (تا کمر) بروید. این کار را حداقل سه بار انجام دهید.

در صورت وجود درد یا ناراحتی در قسمتهایی از بدن، کریستالی روی آن ناحیه قرار دهید و آن را چند بار خلاف جهت حرکت عقربه های ساعت حرکت دهید تا مطمئن شوید درد از بین رفته و آرامش به دست آمده است. کریستال را به سمت زمین بگیرید تا انرژی های آن جذب زمین شوند.

حال کریستال دیگری را بردارید و آن را روی پشت سوژه قرار دهید. هر دو دستتان را روی کریستال بگذارید و آن را در جهت حرکت عقربه ساعت بگردانید و بخواهید که ناحیه مورد نظر انرژیهای شفابخش کریستال را جذب کند.

مراحل 9 و 10 را روی نواحی ای از بدن سوژه که درد یا ناراحتی دارد تکرار کنید.

با سر انگشتان پشت سوژه را ماساژ دهید. سپس حوله را روی او بکشید.

زیر پای سوژه بنشینید. حوله را کنار بزنید. دستهایتان را پشت ساق پا و زیر زانوی او قرار دهید.

همانند پشت، ابتدا روغن را کف دستهایتان بریزید و بعد تک تک پاها را از پایین به بالا به سمت ران به آرامی ماساژ دهید. وقتی به بالای ران رسیدید، دستتان را بردارید و دوباره از پایین از قوزک پا شروع کنید.

حالا با دو قطعه کریستال به آرامی بر پشت ساق پاها ضربه بزنید.

سوژه را با پتو خوب بپوشانید و بگذارید کمی استراحت کند و انرژی کریستال ها اثر کند.

دو قطعه کریستال دودی یا تورمالین سیاه روی پاشنه پاهایش بگذارید.

اگر دور سوژه حلقه سنگ درست کرده بودید، سنگها را بردارید. اگر سوژه آماده برخاستن است به او لیوانی آب بدهید.

منبع خبر: سنگ درمانی
  ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۸:۶:۳۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد