افزايش هفتگي قيمت طلا براي دومين هفته متوالي

افزايش هفتگي قيمت طلا براي دومين هفته متوالي
اطلاعات ضعيف مشاغل آمريکا که بيانگر ضعف اقتصادي اين کشور است باعث شده قيمت طلا دو هفته اخير را با افزايش به پايان برساند.
اطلاعات ضعيف مشاغل آمريکا که بيانگر ضعف اقتصادي اين کشور است باعث شده قيمت طلا دو هفته اخير را با افزايش به پايان برساند.
به گزارش بنا(bena)، طي هفته گذشته افزايش بيش از انتظار نرخ بيکاري آمريکا و همچنين گزارش فدرال رزرو که حاکي از دورنماي نااميدکننده اقتصاد اين کشور بود، عاملي مناسب براي افزايش ارزش اين فلز گرانبها شد.
قيمت طلا در بازار معاملات نيويورک در آخرين روز معاملات براي تحويل در ماه دسامبر با کاهشي 10 سنتي به 1216 دلار و 60 سنت در هر اونس رسيد.
قيمت آتي طلا که به دليل اطلاعات ضد و نقيض اقتصادي ارائه شده از سوي اقتصادهاي بزرگ جهان پس از نوسانات هفته گذشته، در آخرين روز معاملات 10 سنت کاهش داشت، هفته را با افزايشي حدود 1 درصدي به پايان رساند.
قيمت طلا طي هفته گذشته 9/0 درصد افزايش يافت و با دومين افزايش هفتگي خود روبرو شد. اين در حالي است که قيمت اين فلز با ارزش روز پنج شنبه به بالاترين حد خود طي شش هفته اخير رسيده بود.
از مهمترين دلايلي که باعث کاهش 10 سنتي ارزش طلا شد، افزايش قيمت دلار بود. قيمت دلار آمريکا در برابر يورو روز جمعه به بالاترين حد خود طي سه هفته اخير رسيد.
تقويت ارزش دلار به طور کلي بر قيمت طلا و ديگر کالاهاي مصرفي تاثير گذاشته و آنها را براي دارندگان ديگر ارزهاي رايج گران تر مي کند.
اين در حالي است که ارزش قيمت نقره براي تحويل در ماه سپتامبر نيز با افزايش 2 درصدي طي هفته گذشته روبرو شده اما ارزش مس طي هفته گذشته 7/1 درصد کاهش داشته که اين رقم نخستين عملکرد منفي مس پس از سه هفته متوالي است.
منبع خبر: بنا
  ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۷:۵:۴۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد