صنف طلافروشان با زمان اجراي قانون مخالف‌اند نه با اجراي آن

صنف طلافروشان با زمان اجراي قانون مخالف‌اند نه با اجراي آن
رييس مجمع امور صنفي توليدي و فني اهواز گفت: با توجه به تصويب و ابلاغ اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در مجلس و برگزاري جلسات متعدد بين امور مالياتي استان و اصناف توافقاتي براي اجراي اين قانون صورت گرفت.
يكم مهرماه؛ اجراي مرحله چهارم ماليات بر ارزش افزوده
رييس مجمع امور صنفي توليدي و فني اهواز:
صنف طلافروشان با زمان اجراي قانون مخالف‌اند نه با اجراي آنرييس مجمع امور صنفي توليدي و فني اهواز گفت: با توجه به تصويب و ابلاغ اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در مجلس و برگزاري جلسات متعدد بين امور مالياتي استان و اصناف توافقاتي براي اجراي اين قانون صورت گرفت.
عبدالمجيد وحيدي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به آمادگي اصناف خوزستان براي اجراي مرحله چهارم ماليات بر ارزش افزوده از ابتداي مهرماه عنوان كرد: صنوف در استان به 2 دسته تقسيم مي‌شوند كه اين قانون براي برخي مانند عمده فروشان، بنكداران و دفترداران اجرايي شده است.
وي افزود: اجراي مرحله چهارم مربوط به خرده فروشاني شامل طلا فروشان و مشاوران املاك مي‌شود كه بايد با صدور فاكتور سه درصد ماليات بر ارزش افزوده را از مصرف كنندگان اخذ كنند.
وحيدي تاكيد كرد: متاسفانه اصناف در زمان صدور فاكتور از سوي اين بخش با مخالفت خريداران مواجه مي‌شوند كه اين مسئله در حاشيه شهر كه آموزش به مصرف كنندگان براي پرداخت سه درصد ماليات بر ارزش افزوده داده نشده است، شديدتر مي‌باشد.
وي بيان كرد: براي اجراي هر چه مطلوب‌تر اين قانون نياز به فرهنگ روز اصناف و آموزش مصرف كنندگان است. بايد فرهنگ پرداخت ماليات به مصرف كنندگان آموزش داده شود.
وحيدي با اشاره به برگزاري جلسات براي اطلاع رساني و آگاهي اصناف از اجراي اين قانون مالياتي در روزهاي آينده عنوان كرد: براي رسيدن به اهداف اجراي قانون نياز به كار و همت مضاعف داريم كه در روحيه اصناف وجود دارد و اميدواريم با نهادينه شدن پرداخت ماليات از سوي مصرف كنندگان، مردم به وضوح از آثار آن بهره‌مند شوند.
وي افزود: امروز سياست دولت اين است كه بتواند هزينه‌هاي خود را به جاي تكيه بر منابع نفتي از درآمدهاي مردمي و ماليات تامين كند.
وحيدي گفت: صنف طلافروشان با زمان اجراي قانون مخالف‌اند نه با اجراي آن؛ در هر حال هر چه كار سنجيده تر انجام شود نتايج بهتري به دست مي‌آيد.
وي بيان كرد: در راستاي فرهنگ پرداخت ماليات بين صنوف اگر خوزستان استان نخست نباشد استان دوم است و اصناف استان سازگاري بسيار زيادي با اداره امور مالياتي دارند. 
منبع خبر: ایسنا
  ۳۱ شهریور ۱۳۸۹ ساعت ۶:۴۸:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد