رشد شاخص های اقتصادی کشور

 رشد شاخص های اقتصادی کشور
سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد: شاخص های بازارهای پول، سرمایه و تجارت خارجی در شش ماه نخست امسال رشد داشته است.
سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد: شاخص های بازارهای پول، سرمایه و تجارت خارجی در شش ماه نخست امسال رشد داشته است.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، سید شمس الدین حسینی امروز در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس آمار رسمی خزانه داری کل در شش ماه نخست امسال دولت 39 هزار میلیارد تومان پرداختی داشت که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 5 درصد رشد نشان می دهد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی که به عنوان سخنگوی اقتصادی دولت سخن می گفت، اظهار داشت : شاخص کل بورس اوراق بهادار از 12 هزار و 537 واحد در ابتدای سال به 18 هزار و 549 واحد در پایان شهریور رسید که 48 درصد رشد نشان می دهد.
وی ادامه داد: رشد شاخص صنعت در این مدت نیز 47 درصد بود.
حسینی ارزش بورس را در ابتدای سال جاری 65 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: ارزش بورس در پایان شهریور به 87 هزار و 500 میلیارد تومان رسید که 34 درصد رشد نشان می دهد.
سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به معاملات بورس گفت: در شش ماهه اول امسال 70 میلیارد سهم معامله شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 65 درصد رشد داشت.
حسینی گفت: در این مدت ارزش معاملات در بورس تهران به 12 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 115 درصد رشد نشان می دهد.
حسینی با اشاره به افزایش 11 درصدی معاملات در بورس کالا در شش ماه نخست امسال گفت : در این مدت 8 میلیون و 400 هزار تن در بورس کالا مبادله شد.
وی در خصوص بورس کالای تهران نیز گفت: عملکرد این بورس نیز در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد رشد داشت.
وزیر اقتصاد به رشد چشمگیر معاملات در فرابورس اشاره کرد و گفت : در شش ماه نخست امسال در این بازار یک و نیم میلیارد سهم به ارزش 1160 میلیارد تومان معامله شد که از لحاظ تعداد سهم ، 214 درصد و از لحاظ ارزش 470 درصد رشد داشت.
حسینی با اشاره به بهبود شاخص های نظام بانکی کشور نیز گفت : در 4 ماه نخست امسال، مانده سپرده بانک های دولتی 4 درصد رشد و مانده تسهیلات هم 7 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به اجازه قانونگذار، بدهی 7 هزار و 200 میلیارد تومانی دولت به بانک های صادرات، تجارت، ملت و رفاه، تهاتر شد و وضع مالی این بانک ها نسبت به قبل بسیار مناسب تر شده است.
سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به رشد شاخص های تجارت خارجی کشور نیز گفت: صادرات غیرنفتی در شش ماهه اول امسال از لحاظ وزنی از 32 میلیون تن فراتر رفت که نسبت به سال قبل 24 درصد رشد داشت.
صادرات غیرنفتی در این مدت به 14 میلیارد و 400 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 23 درصد رشد داشته است.
وی در مورد واردات نیز گفت: واردات کشور در شش ماهه نخست امسال به 24 میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد رشد داشت.
از لحاظ ارزش نیز در همین مدت 29 میلیارد و 600 میلیون دلار واردات انجام شد که 24 درصد رشد نشان می دهد.
حسینی علت افزایش ارزش واردات کشور را افزایش قیمت بنزین وارداتی و بالا رفتن سهم واردات فلزات گرانبها ذکر کرد.
منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۱۰ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۷:۱:۲۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد