هجوم مردم به بانکها و صرافی ها

 هجوم مردم به بانکها و صرافی ها
مردم و فعالان اقتصادی امروز شنبه در حالی برای تامین ارز مورد نیاز خود به صرافی‌های وابسته به بانکها هجوم آورده‌اند که قیمت دلار در بازار تا 1090 تومان هم کاهش یافته است.
مردم و فعالان اقتصادی امروز شنبه در حالی برای تامین ارز مورد نیاز خود به صرافی‌های وابسته به بانکها هجوم آورده‌اند که قیمت دلار در بازار تا 1090 تومان هم کاهش یافته است.
گزارش مهر از صرافی های واقع در میدان فردوسی که مرکز ارزفروشان تهران است، حاکی از آن است که تحولات و نوسانات بازار ارز و سکه امروز شنبه نیز ادامه داشت، به نحوی که بسیاری از صرافی ها یا مغازه های خود را بستند؛ یا خرید و فروشی نداشتند.
همچنین صرافی ها قیمتهای ارز و سکه طلا را بر روی تابلوهای خود درج نکرده اند. فعالان و صرافی های بازار دلیل این امر را نوسانات قیمتهای سکه و ارز به ویژه دلار اعلام می کنند.
در پی اعلام بانک مرکزی مبنی بر اینکه به هر متقاضی به هر میزان و بدون هیچگونه محدودیتی ارز فروخته می شود، بسیاری از فعالان بازار و مردم امروز برای دریافت ارز به صرافی های بانکها هجوم آورده اند.
با این وجود، امروز قیمت فروش هر دلار آمریکا در بازار بین 1090 تا 1100 تومان فروخته می‌شود که نسبت به چهارشنبه گذشته با بیش از 100 تومان و نسبت به روز پنجشنبه حدود 50 تومان کاهش نشان می دهد، ضمن اینکه قیمت هر یورو نیز 1500 تا 1520 تومان فروخته می شود.
در همین حال، صرافیهای وابسته به بانکها امروز دلار را 1070 تومان و یورو را 1475 تومان می فروشند. مسئولان بانکی کشور پیش بینی می کنند که قیمت دلار در روز جاری تا 1082 هم کاهش یابد.
محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی نیز گفته است : قیمت دلار در بازار را تا 1060 تومان می رسانیم، این در حالی است که سید حمید پورمحمدی قائم مقام بانک مرکزی با بیان اینکه "نمی توان رقم دقیقی از نرخ دلار را پیش بینی کرد چرا که بازار بازی و آزادی خود را دارد"، وعده داده است : جهش قیمت دلار مهار شده و در روزهای آینده به حدود 1050 تومان خواهد رسید.
گزارش مهر نشان می دهد: قیمت انواع سکه طلا در بازار متغیر است، به نحوی که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم امروز برای خرید بین 364 تا 370 هزار تومان و طرح جدید بین 350 تا 361 هزار تومان به مردم عرضه می شود.
نیم سکه نیز بین 150هزار تومان تا 174 هزار تومان و ربع سکه نیز بین 86 هزار تومان تا 89 هزا رتومان توسط صرافی ها اعلام شد، همچنین صرافی ها با توجه به قیمت فروش سکه خود، قیمت خرید آن توسط مردم را 5 هزار تومان کمتر در نظر گرفته اند.
منبع خبر: جهان نيوز
  ۱۰ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۷:۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد