طلافروشان بازار را باز کردند

طلافروشان بازار را باز کردند
رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی گفت: صبح امروز طلافروشان با امضای طوماری در حمایت از دولت و قانون بازار را باز کردند.
رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی گفت: صبح امروز طلافروشان با امضای طوماری در حمایت از دولت و قانون بازار را باز کردند.
به گزارش فارس حسن رادمرد اظهار داشت: صبح امروز فعالان صنف طلافروش با حضور در مسجد امام خمینی طوماری را تهیه و امضا کردند که در این طومار بر حمایت از دولت و قانون تأکید شده بود.
وی گفت: همچنین در پایان کمیته 5 نفره تشکیل شد تا مطالبات صنف طلافروش را پیگیری کنند و ابهامات به وجود آمده حل شود.
رادمرد در واکنش به این سؤال که آیا در سایر استان‌ها نیز بازارهای طلافروشی باز است، گفت: هرگونه تعطیلی به ضرر صنف فروشنده است و طبق اطلاعی که ما کسب کرده‌ایم در حال حاضر به صنوف تعطیل‌کننده فشار آمده است.
رادمرد گفت: آخرین خبر به دست آمده موکد این موضوع است که بازار سبزه‌میدان تهران لحظاتی پیش باز شد.
پس از اعلام سازمان امور مالیاتی در اجرای فاز چهار برای 12 اتحادیه صنفی، صنف طلا فروشان اعتراض‌های به اجرای این قانون داشتند بعضاً به تعطیل کردن واحدهای خود اقدام کردند.
در همین ارتباط رئیس اتحادیه کشوری صنف طلا و جواهر گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده لازم‌الاجرا است و در مورد صنف طلا ‌هم با استقبال مواجه می‌شود.
محمد کشتی آرای افزود: تمام همکاران ما در سراسر کشور که مشمول قانون هستند، آمادگی دارند آن را اجرا کنند.
رئیس اتحادیه کشوری صنف طلا و جواهر افزود: با توافق صورت گرفته با سازمان مالیاتی قرار شد با توجه به جدید بودن قانون، سختگیری در مورد اجرا نباشد و به جای آن تعامل، همکاری و آموزش صورت گیرد، بر این اساس از زمان اجرای قانون تا زمان تحویل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده که 3 ماه فرصت است اصنافی از طلافروشان که فرصت ثبت‌نام و گذراندن آموزش نداشته‌اند در حین اجرا ثبت‌نام کرده و از مهلت قانونی برای گذراندن دوره آموزش استفاده کنند.
کشتی‌آرای در مورد اختلاف نظر کارشناسی بین اصناف طلافروش و سازمان مالیاتی مبنی بر این‌که این صنف اعتقاد دارد 3 درصد مالیات بر ارزش افزوده باید از دستمزد و اجرت طلافروش گرفته شود و سازمان مالیاتی معتقد است طبق قانون 3 درصد مالیات بر ارزش افزوده از قیمت اصل طلا به علاوه دستمزد و سود فروشنده اخذ شود، گفت: مقرر شد کارگروه تخصصی مرکب از 5 نفر از وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان مالیاتی و 5 نفر از اعضای صنف طلا و جواهرفروش تشکیل شود که اگر اصلاحاتی از طریق مجاری قانونی لازم است، اعمال شود و یا اگر منظور قانون باید تفسیر شود در این کارگروه مشخص شود.
منبع خبر: رجا نیوز
  ۱۳ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۲:۳۴:۵۰ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد