گزارش خبرنگار بلومبرگ از نشست صندوق بين المللي پول

گزارش خبرنگار بلومبرگ از نشست صندوق بين المللي پول
خبرنگار شبکه بلومبرگ گفت صندوق بین المللی پول در نشست خود در واشنگتن تلاش می کند خود را بعنوان میانجی صلح در تنش های ارزی میان کشورها معرفی کند.
خبرنگار شبکه بلومبرگ گفت صندوق بین المللی پول در نشست خود در واشنگتن تلاش می کند خود را بعنوان میانجی صلح در تنش های ارزی میان کشورها معرفی کند. به گزارش شبکه تلویزیونی بلومبرگ ،"سارا ایزن" خبرنگار این شبکه در گزارش خود از محل برگزاری نشست صندوق بین المللی پول در واشنگتن گفت مقامات اقتصادی جهان که در این نشست شرکت دارند به توافق رسیده اند که صندوق بین المللی پول در تنش ارزی جاری در جهان نقش میانجی صلح را ایفا کند. تیموتی گایتنر وزیر خزانه داری امریکا در نشست صندوق بین المللی پول گفت: هر چند در نهایت باید کشورها اقدامات لازم را برای رفع تنش ها انجام دهند اما صندوق بین المللی پول باید از این اقدامات با جدیت حمایت و به شکل موثری با چالش ها مقابله کند. خبرنگار بلومبرگ در ادامه گفت اخیرا کشورهایی مانند برزیل، ژاپن و کره شمالی اقداماتی را برای مقابله با افزایش ارزش ارزهای خود شروع کرده اند.
در همین حال وزارت خزانه داری امریکا هم اعلام کرده است قصد دارد باز هم به خرید اوراق قرضه اقدام کند.
این اقدام به کاهش ارزش دلار و تقویت مبادلات ان منجر می شود. خبرنگار بلومبرگ تصریح کرد صندوق بین المللی پول نمی تواند کشورها را برای پذیرش خواسته های خود درباره مبادلات ارزی یا مسائل تجاری تحت فشار قرار دهد.
یک نمونه کاملا شناخته شده این وضعیت کشور چین است.
اکنون این نگرانی وجود دارد که اگر تنش میان کشورها درباره ارزش ارزهای مختلف رفع نشود این اختلاف می تواند به اختلافات تجاری میان کشورها منجر شود.
این مساله یکی از چندین مانع در مسیر بهبود اقتصادی جهان است. خبرنگار بلومبرگ در پایان گزارش خود از واشنگتن گفت مقامات در واشنگتن بسیار با احتیاط درباره هماهنگی یا مصالحه کشورها در بخش ارزی سخن می گویند.
اما در عین حال اقدامات بسیار اندکی برای رفع اختلافات کشورها دراین خصوص انجام می شود مقامات اقتصادی و کارشناسان امیدوارند که در نشست گروه جی بیست در نوامبر به توافقاتی هرچند صوری دست بیابند.
بنابراین اختلاف میان کشورها درباره مسائل ارزی همچنان ادامه خواهد یافت.
منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۱۹ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۷:۲۱:۱۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد