شاخص بورس 41 واحد ديگر منفي شد

شاخص بورس 41 واحد ديگر منفي شد
در ادامه نوسان بازار سهام و افت 295 واحدي شاخص كل در روز گذشته به دليل برخي مسائل داخلي و خارجي، اين متغيير امروز نيز 41 واحد منفي شد،اين در حالي است كه كارشناسان بازار سرمايه اين شرايط را طبيعي مي‌دانند.
به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس، در سومين روز كاري بورس در هفته جاري و تداوم نوسان، شاخص كل در حالي امروز با ثابت ماندن بر روي عدد 18 هزار و 600 ميزان 41 واحد افت كرد كه اين متغيير در روز شنبه مثبت و در روز گذشته 295 واحد سقوط كرد.
بر اين اساس، بانك تجارت با 18 واحد، سايپا با 14 واحد و فولاد مباركه با 13 واحد بيشترين اثر را در پايين كشيدن شاخص و رشد منفي آن داشتند. همچنين، با جابه‌جايي 150ميليون سهم به ارزش 40 ميليارد و 380 ميليون تومان، صدرا، گروه بهمن و سايپا به ترتيب با بيش از 17، 14.4 و 14.2 ميليون سهم بيشترين حجم معاملات بازار امروز را به خود اختصاص دادند.
پس از صف خريد 5 ميليون سهمي براي سهام سرمايه‌گذاري اعتبار ايران، بانك اقتصاد نوين و نوسازي و ساختمان تهران با صف‌هاي بيش از 4 و 2.9 ميليون سهمي بيشترين تقاضا را براي خريد در اختيار داشته و گاز لوله با صف 7 ميليون سهمي، صدرا و سرمايه‌گذاري بهمن با صف بيش از يك ميليون سهمي با بيشترين صف فروش روبه‌رو بودند.
وضعيت شركت‌ها در بازار سرمايه در اين روز‌ها،افت 2 واحدي شاخص 30 شركت بزرگ بورسي و 41 واحدي شاخص كل، حاكي از افت قيمت سهام اكثر شركت ها و در نتيجه سير نزولي شاخص بوده و اجراي هدفمند كردن يارانه ها ،مسائل خارجي، افزايش نرخ ارز و سكه را دليل اصلي چنين شرايطي در بازار مي دانند.
بر اساس اين گزارش و غلي رغم دلايلي كه گفته شد، كارشناسان نوساناتي كه اين روز‌ها بازار شاهد آن است را طبيعي مي‌دانند. 
منبع خبر: خبرگزاري فارس
  ۱۹ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۳:۲۶:۲۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد