قول طلا فروشان برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده

قول طلا فروشان برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده
در این جلسه ريیس اتحادیه طلافروشان مشکلات این صنف در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را بیان کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان فتحی پور در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه مشترک این کمیسیون در روز دوشنبه با ريیس اتحادیه طلا فروشان، ‌ريیس سازمان مالیاتی کشور و نمایندگانی از مرکز پژوهش‌هاي مجلس اظهار داشت: در این جلسه ريیس اتحادیه طلافروشان مشکلات این صنف در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را بیان کرد. وی گفت: این قانون برای این صنف روشن و شفاف نیست و سوالاتی در این خصوص داشته‌اند که قرار شد کارگروهی مشترک تشکیل شده و به طور تخصصی به مسائل آنان بپردازد. فتحی پور گفت: کارگروه مذکور اعم از نمایندگانی از اتحادیه طلافروشان، سازمان مالیاتی کشور، مرکز پژوهش‌ها و اعضای کمیسیون اقتصادی خواهد بود.
ريیس کمیسیون اقتصادی با اشاره به مهلت یک ماهه این کارگروه برای بررسی موضوعات مطرح خاطر نشان کرد: قرار شد ظرف یک ماه تا 19 آبان مسائل و مشکلات مربوط به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در این کارگروه مطرح و جلسات کارشناسی برگزار شود تا اگر نیازی به اصلاح قانون بود مجلس در این خصوص اقدام کند و اگر نیازمند تفاهمی با سازمان مالیاتی کشور بود این تفاهم حاصل شود.
وی یادآور شد: اتحادیه طلافروشان نسبت به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از هم‌اکنون قول مساعد داد و قرار شد همکاری‌هاي لازم در این خصوص داشته باشند و طبق قانون برای خرید و فروش فاکتور به مصرف کننده ارائه شود. فتحی‌پور با اشاره به مباحثي همچون طرح موضوع فتنه اقتصادي گفت: اتحاديه طلافروشان اذعان مي‌كردند كه در تمام صحنه‌ها ولايي بوده و طرفدار نظام و انقلاب هستند و قانون را اجرا خواهند كرد.
اکبرنژاد: انتظارات طلافروشان منطقی است
در همین حال، شکور اکبرنژاد، از دیگر اعضای کميسيون اقتصادي مجلس، اظهارات نمايندگان صنف طلافروش در نشست با این کميسیون را منطقي عنوان کرد و گفت: قوانين مالياتي در مورد ماليات بر ارزش افزوده، ناقص هستند و بايد اصلاح شوند.
وي گفت: پيش‌داوري‌هاي اشتباهي که در مورد اين صنف و انتظارات آنان وجود داشت در اين جلسه برطرف شد و نمايندگان طلافروش‌ها در اين جلسه به خوبي مشکلات اين صنف در مورد ماليات بر ارزش افزوده را به نمايندگان مجلس منتقل کردند.
نماينده مردم تبريز اسکو و آذر شهر با تاکيد بر لزوم بازنگري در قوانين مالياتي، گفت: در اين نشست دلايل اتحاديه طلافروشان در مورد برخي نواقص قانوني در مورد قانون ماليات بر ارزش افزوده مطرح شد. اکبرنژاد با اشاره به اينکه نمايندگان صنف طلافروش‌ها در صورت اصلاح و يک دست شدن قوانين در مورد ماليات پرداختي، اعتراضي نسبت به اجراي قانون ماليات نخواهند داشت، افزود: نمايندگان اين صنف در اين جلسه تبعيت خود را از قانون در صورت رفع نواقص موجود اعلام کردند و به نظر مي‌رسد مجلس بايد هرچه سريع‌تر در مورد اصلاح قوانين مالياتي و به‌روزرساني قوانين منطبق با شرايط موجود اقدام کند.
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۱ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۶:۳۸:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد