سقوط طلا در پی سخنرانی ريیس بانک مرکزی آمریکا

سقوط طلا در پی سخنرانی ريیس بانک مرکزی آمریکا
بانک مرکزی آمریکا، استراتژی‌هایی برای خرید بدهی‌های دولت ایالات متحده ترتیب داده است تا بدین وسیله موجب بالا بردن اقتصاد این منطقه شود.
به گزارش بینا به نقل از رویتر، بهای طلا در روز جمعه در پی سخنرانی برنانکی، ريیس بانک مرکزی آمریکا، مبنی بر سیاست‌ها و جزئیات جدیدی برای تحریک اقتصاد این منطقه سقوط کرد و نرخ دلار تقویت شد.
پس از سخنرانی برنانکی، سرمایه‌گذاران، نسبت به اوضاع اقتصادی امیدوار شده و قسمتی از سرمایه‌هاي خود را وارد بازار ارز کردند.
براساس این گزارش، بانک مرکزی آمریکا، استراتژی‌هایی برای خرید بدهی‌هاي دولت ایالات متحده ترتیب داده است تا بدین وسیله موجب بالا بردن اقتصاد این منطقه شود.
در روز جمعه، بانک مرکزی ایالات متحده، با استفاده از سیاست‌های پولی جدید و آسان‌تر اعلام كرد كه در اسرع وقت در ماه نوامبر( ماه آینده) مشکلات موجود در اقتصاد این دولت را حل خواهد کرد.
نکته قابل توجه این است که برنانکی نسبت به جزئیات برنامه‌هاي موجود صحبتی به میان نیاورد، ولی صحبت‌های اخیر وي بار مثبت روانی را در میان سرمایه‌گذاران ایجاد کرد که موجب افزایش حجم معاملات در بازار ارز آمریکا و تقویت نرخ دلار ایالات متحده شد.
این گزارش حاکی است، یکی از مدیران ارشد شرکت تجاری طلا در نیویورک گفت: سوال این است که روند نزولی بازار طلا تا چه وقت ادامه خواهد داشت؟
به گفته وي بازار طلا در حال حاضر روند ملایمی خواهد داشت، ولی در طولانی مدت مجددا قیمت طلا صعود خواهد کرد. در روز پنج‌شنبه، بهای طلا رکورد 1387 دلار و 10 سنت در هر اونس را به نام خود کرده بود.
اما در روز گذشته با وجود رشد بهای دلار، نرخ طلا در بازار آمریکا، با افت 7/0 درصد به 1366 دلار و 50 سنت در هر اونس رسید.
معاملات آتی طلا در بازار ایالات متحده، برای تحویل فوری در ماه دسامبر، با کاهش 5 دلار و 60 سنت به 1372 دلار در هر اونس رسید. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۵ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۶:۰:۱۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد