هيچ توافقي خارج از قانون با صنف طلا و جواهر صورت نگرفته است

هيچ توافقي خارج از قانون با صنف طلا و جواهر صورت نگرفته است
سازمان امور مالياتي اعلام كرد: هيچ توافقي خارج از قانون با صنف طلا و جواهر صورت نگرفته است. به گزارش روابط عمومي سازمان امور مالياتي كشور، ‌نظر به درج مطالب غيرواقع از سوي برخي از رسانه‌هاي جمعي كشور در روز شنبه مورخ 24 مهرماه جاري كه در آن به توافق جديد سازمان امور مالياتي و صنف طلا و جواهر كشور براي اخذ سه درصد ماليات بر ارزش افزوده، صرفا از فروشنده نهايي اشاره شده، ضمن تكذيب خبر ياد شده، مطالب ذيل به منظور تنوير افكار عمومي و آگاهي عموم اعلام مي‌گردد.
قانون ماليات بر ارزش افزوده از مهرماه سال 1387 به صورت مرحله‌اي به اجرا درآمده است. در مرحله اول كليه واردكنندگان، صادركنندگان و فعالان اقتصادي با فروش سه ميليارد ريال و بالاتر در سال 1386 و 250/1 ميليون ريال و بالاتر در پنج ماه اول سال 1387، در مرحله دوم فعالان اقتصادي با موضوع فعاليت بند (الف) ماده 96 قانون ماليات‌هاي مستقيم، در مرحله سوم فعالان اقتصادي با فروش سه ميليارد ريال و بالاتر در سال‌هاي 1387 و 1388 و در مرحله چهارم فعالان اقتصادي با موضوع بند (ب) ماده 96 قانون ماليات‌هاي مستقيم مشمول اجراي قانون شده‌اند.
لذا با توجه به فراخوان‌هاي مذكور، كليه واردكنندگان كالا از جمله واردكنندگان طلا و جواهر حائز شرايط مرحله اول اجراي نظام ماليات بر ارزش افزوده بوده و درحال حاضر ماليات و عوارض ارزش افزوده در مبادي گمركي توسط گمرك وصول مي‌شود.
ضمنا با توجه به فراخوان‌هاي مراحل اول تا سوم، توليدكنندگان طلا كه حائز شرايط مرحله اول تا سوم باشند مكلف به اجراي قانون از تاريخ‌هاي اعلام شده مي‌باشند و ساير سازندگان طلا در صورتي‌كه حائز شرايط مرحله اول تا سوم نبوده و صرفا مبادرت به ساخت مصنوعات طلا در قبال دريافت كارمزد (حق‌العمل) براي ساير اشخاص اقدام نمايند، در اين مرحله (مرحله چهارم) مشمول اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده نيز نخواهند بود.
لذا برداشت خبرنگار اقتصادي يكي از رسانه‌ها از صحبت‌هاي رييس كل سازمان امور مالياتي صحيح نبوده و از اين بابت هيچ توافقي خارج از چارچوب قانون با صنف طلا صورت نگرفته است و فروشندگان طلا و جواهر مطابق اطلاعيه‌هاي اين سازمان مكلف به
اجراي قانون از يكم مهر ماه سال 1389 خواهند بود.
در خاتمه يادآور مي‌شود، هرگونه موضع‌گيري و اعلام برنامه‌هاي اين سازمان پيرامون مسائل مختلف مالياتي از طريق كانال‌هاي رسمي ارتباطي اين سازمان از جمله سايت سازمان يا ديگر مجاري اطلاع‌رساني از قبيل نشست‌هاي خبري يا مصاحبه با رسانه‌هاي جمعي به اطلاع عموم مي‌رسد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۵ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۶:۷:۳۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد