معرفی سنگ لاجورد: خواص سنگ لاجورد همراه خواص منفی سنگ لاجورد

معرفی سنگ لاجورد: خواص سنگ لاجورد همراه خواص منفی سنگ لاجورد
در این مقاله به تمام مشخصات سنگ لاجورد، خواص سنگ لاجورد، قیمت سنگ لاجورد، تشخیص سنگ لاجورد اصل، خواص منفی سنگ لاجورد و مضرات سنگ لاجورد می پردازیم

سنگ لاجورد یکی از پرطرف‌دارترین سنگ‌هایی است که از زمان آغاز تاریخ بشر مورداستفاده قرار گرفته است. آبی عمیق و آسمانی آن همچنان نماد سلطنت و افتخار، خدایان و قدرت، روح و بینش است. این نماد جهانی خرد و حقیقت است.

از فرهنگ‌های باستانی گرفته تا ترندهای امروزی، سنگ لاجورد آبی به دلیل رنگ شدیدش برای مدت طولانی در صنعت طلا و جواهر موردتوجه بوده است.

سنگ لاجورد

معرفی سنگ لاجورد

هیچ کریستالی مانند سنگ لاجورد پرتو آبی خالص را مجسم نمی‌کند. شور و نشاط سرشار از انرژی آبی تیره آن تا فرکانس دقیق چاکرای چشم سوم طنین انداز می‌شود و از زمان آغاز تمدن‌های اولیه، روح‌ها را به سمت روشنگری هدایت می‌کند

معرفی سنگ لاجورد.

آزوریت یک کریستال منشوری است. این ماده از هیدروکسید کربنات مس تشکیل شده و به رنگ آبی ملایم است. آزوریت یک سنگ باستانی است. شدت رنگ خود را از عنصر مس می‌گیرد و کریستال‌های آن مونو کلینیک هستند. آزوریت به معنای قدرت درونی و متعادل کردن احساسات است. در ادامه به خواص سنگ لاجورد و استفاده‌های رایج سنگ لاجورد می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه سنگ لاجورد

هیچ رنگی در مد امروزی بیشتر از رنگ آبی در رنگ‌ها و تن‌های متعدد آن وجود ندارد. سه رنگ برتر مؤسسه رنگ پنتان برای پاییز ۲۰۱۶ سایه‌های آبی به رنگ لاجوردی هستند.

تاریخچه سنگ لاجورد

سنگ لاجورد یکی از اولین سنگ‌های قیمتی بود که برای زینت پوشیده شد و در صنعت مد از رنگ آن استفاده شده است. در فرهنگ‌های باستانی بین‌النهرین، یونان، روم، مصر و ایران برای این سنگ نیمه قیمتی ارزش قائل بودند. در این فرهنگ‌ها اعتقاد بر این بود که سنگ لاجورد دارای قدرت شفابخش جادویی است و همچنین این سنگ آبی رنگ نماد دوستی و حقیقت است.

از قرون وسطی تا کنون، سنگ لاجورد به پودر و رنگ‌دانه آبی تبدیل شد که هنرمندان دوره‌های رنسانس و باروک، از جمله ماساچو، تیتیان و ورمیر، از آن استفاده می‌کردند. این هنرمندان در نقاشی دختری با گوشواره مروارید با تصویری چشمگیر از روسری که با استفاده از اولترا مارین، رنگ‌دانه طبیعی لاجورد، نقاشی شده است، متمایز می‌شود.

امروزه روش‌های دیگری برای ساخت رنگ‌ها داریم و رنگ‌دانه آبی ساخته شده از لاجورد عمدتاً در کارهای مرمتی استفاده می‌شود، اما این نگین همچنان به دلیل رنگ قابل توجه آن مورد قدردانی قرار می‌گیرد.

با سنگ لاجورد عشق درونی خود را پیدا کنید

در آب‌های ذهن خود غوطه‌ور شوید و شنا کنید تا گنجینه‌ای را که در اعماق آن قرار دارد را کشف کنید. سنگ لاجورد مخزن اکسیژن شما است که شما را وسوسه می‌کند تا حتی بیشتر به جستجو بپردازید. سنگ آبی لاجورد جایی است که به نظر می‌رسد آسمان با دریا یکی می‌شود، این ادغام مواد معدنی کربنات با سنگ معدن مس و آمیخته با مالاکیت یک سنگ قیمتی درخشان از لطف و زیبایی ایجاد می‌کند.

با سنگ لاجورد عشق درونی خود را پیدا کنید

سنگ لاجورد همواره کریستالی بوده است که از احترام معنوی بالایی برخوردار بوده است. در مصر باستان، آن را به عنوان یک سنگ مقدس می‌دانستند که صرفاً برای استفاده توسط کاهنان اعظم و کاهنان ذخیره می‌شد. همچنین سنگی است که گفته می‌شود به شهر گمشده آتلانتیس متصل است. در چین اعتقاد بر این بود که سنگی است که مسیرهای آسمانی را می‌شکافد و بومیان آمریکا از لاجورد برای برقراری ارتباط با راهنماهای روح استفاده می‌کردند. حتی اینجا در دشت‌های فانی ما، سنگ آبی لاجورد به خاطر زیبایی‌اش جشن گرفته می‌شد. برای هزاران سال، هنرمندان و سازندگان سنگ را می‌یافتند و آن را به رنگ‌دانه آبی زیبا می‌ساییدند تا در نقاشی‌ها و رنگ‌های پارچه از آن استفاده کنند.

چیزی بسیار جذاب در مورد این سنگ آبی پر جنب و جوش وجود دارد که باعث می‌شود ذهن با هدف همه جانبه‌اش هماهنگ شود و حتی نام آن به معنای آزوریت از کلمه فارسی باستان برای آبی گرفته شده است. اگر می‌خواهید در مورد ویژگی‌های عرفانی و خواص سنگ لاجورد بیشتر بدانید، به خواندن ادامه دهید.

خواص درمانی سنگ لاجورد

سنگ آبی لاجورد غوطه‌ور در قدرت معنوی، به خاطر انرژی شفابخش و افزایش حجم توانایی‌های روانی مخفی شهرت دارد. برای هر کسی که جذب ایده استفاده از روشن‌بینیِ خود، ارتباط با شهود خود و راهنمایی از راهنماهای روح شده است - آزوریت می‌تواند تنها سنگی باشد که برای باز کردن این درها مناسب است. درحالی‌که سنگ آبی لاجورد ممکن است بیشتر به دلیل ارتباطات کیهانی خود شناخته شود، این بدان معنا نیست که در خدمت به بدن در بخش‌های عاطفی و معنوی نیز کوتاهی می‌کند.

خواص درمانی سنگ لاجورد

سنگ لاجورد دارای مزاج لاجورد ,گرم خشک می‌باشد. از خواص درمانی سنگ لاجورد می‌توان به این اشاره کرد که ناراحتی‌های سینه و گلو و خلط را درمان می‌نماید، خصوصاً دافع بیماری‌های سودایی بوده و بیماری‌های سوداوی قلب را درمان می‌کند.

از دیگر خواص درمانی سنگ لاجورد این است که این سنگ تقویت کننده قلب می‌باشد و نکسیر را بند می‌کند و سرمه آن بیماری‌های چشم را درمان نموده و برای آب مروارید و اشک چشم مفید می‌باشد

.همچنین سنگ لاجورد اعصاب چشم را درمان نموده و از افتادن پلک‌ها جلوگیری می‌نماید.

در اینجا به برخی از خواص معنوی سنگ لاجورد و نیز خواص این سنگ در بعد فیزیکی و جسمانی اشاره خواهیم کرد. 

سنگ لاجورد و سلامت جسمانی

آزوریت مشکل گلو، آرتریت و مشکلات مفصلی را درمان می‌کند. این سنگ ستون فقرات را تراز می‌کند و در سطح سلولی عمل می‌کند تا هرگونه انسداد یا آسیب به مغز را بازیابی کند. این کریستال کلیه‌ها، کیسه صفرا، کبد، طحال، تیروئید، استخوان‌ها، دندان‌ها و پوست را التیام و ترمیم می‌بخشد و به سم‌زدایی کمک می‌کند. آزوریت می‌تواند به رشد جنین را در رحم کمک کند

سنگ لاجورد و سلامت جسمانی.

خواص لاجورد در طب سنتی

خواص لاجورد در طب سنتی می‌گوید این کریستال می‌تواند به تسکین میگرن، کاهش وزوز گوش و تعادل سرگیجه کمک کند. از دیگر خواص لاجورد در طب سنتی می‌توان به این اشاره کرد که این سنگ افزایش اکسیژن خون کمک می‌کند و در نتیجه می‌تواند سلول‌های مغز را ترمیم کند. از خواص لاجورد در طب سنتی به شما کمک می‌کند تا به یک درمانگر دانا تبدیل شوید و قدرت خود را تقویت کنید.

خواص لاجورد در طب سنتی

به‌طورکلی از خواص لاجورد در طب سنتی می‌توان به تسکین دردهای سر و همچنین مؤثر بودن برای فشارخون بالا و همچنین تحریک‌کننده قوای ذهنی می‌باشد. از دیگر خواص لاجورد در طب سنتی این است که تقویت کننده قوه درک شهودی است.

خواص سنگ لاجورد برای کودکان

سنگ لاجورد يا سنگ موازنه روحي يك متعادل كننده باور نكردني براي كودكاني است كه قابلیت‌های رواني فوق‌العاده‌ای را از همان دوران اوليه زندگي خود نشان می‌دهند. رنگ آبي تيره اين سنگ باعث تحريك هوشياري و خودآگاهي و پالايش بصيرت معنوي در كودك می‌شود. سنگ لاجورد زمينه را براي قبول خود و پذيرش نعمت‌هایی كه به او ارزاني شده است آماده می‌کند و از خواص سنگ لاجورد برای کودکان این است که به كودك كمك می‌کند كه به آگاهي معنوي برسد. اين سنگ داراي قدرت‌های محافظ است و همه حس‌های روحي - رواني را تحريك می‌کند و از همين رو بسيار ارزشمند است

خواص سنگ لاجورد برای کودکان.

از دیگر خواص سنگ لاجورد برای کودکان می‌توان گفت اگر لاجورد را به گردن بچه‌ها بیندازیم خوف را از آنها دور نموده و آنان را حفاظت می‌کند. از خواص انگشتر لاجورد استفاده از انگشتری آن خوف و ترس را از آدمی دور ساخته و به آدمی آرامش می‌دهد.

سنگ لاجورد و احساسات شما

آزوریت یک پاک کننده عاطفی کامل است که همیشه آماده است تا تمام رشته‌های آویزان اضطراب، نگرانی و افکار پراکنده را به هم ببندد و ذهن شما را تخلیه کند. نوری را به تمام گوشه‌های روح شما می‌تابد که می‌تواند شفابخش باشد.

سنگ آبی لاجورد استرس، نگرانی، غم و اندوه را از بین می‌برد. این به شما اجازه می‌دهد تا احساسات خود را بهتر نشان دهید. این کریستال ترس‌ها و فوبیاها را تغییر می‌دهد و درک درستی از دلیل وقوع آن‌ها در وهله اول به ارمغان می‌آورد. کسی را که از روی عصبی بودن بیش از حد صحبت می‌کند آرام می‌کند.

سنگ لاجورد و احساسات شما

دروغ از ترس ناشی می‌شود. از خواص سنگ لاجورد این توانایی است که به شما کمک کند تا دلیل ترس‌های خود را هنگام دروغ گفتن و فریب دادن، درک کنید. این سنگ می‌تواند به شما شجاعت اصلاح این الگوهای رفتاری را بدهد تا بتوانید با خود و دیگران شفاف‌تر و صادق‌تر باشید. آزوریت الگوهای نگرانی مزمن را می‌شکند. این سنگ بر مشکلات طولانی‌مدت غلبه می‌کند، شما را به حرفه‌ای بودن تشویق می‌کند و ویژگی‌های رهبری را برجسته می‌کند. این مزایا به دولت‌مردان مسن، اساتید، محققان، کتابداران و مشاوران کمک می‌کند.

خواص سنگ لاجورد بر ذهن

سنگ لاجورد آبی یک سنگ شفابخش قوی است که به شما کمک می‌کند تا تأثیر ذهن و احساسات را بر بدن درک کنید. آزوریت درک روشن و دیدگاه‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد. همچنین ذهن را گسترش می‌دهد. آزوریت دیدگاه شما را نسبت به واقعیت به چالش می‌کشد و به شما کمک می‌کند تا ایده‌های از پیش تعیین شده خود را رها کنید و بدون ترس به سمت آینده حرکت کنید. ایده‌های قدیمی و منسوخ در حالی که در برابر سیستم ارزشی شما آزمایش می‌شوند، به آرامی پاک می‌شوند.

خواص سنگ لاجورد بر ذهن

سنگ لاجورد و تاثیرات آن بر چاکرا

چاکراها مراکز انرژی درونی بدن هستند و به صورت عمودی در نزدیکی ستون فقرات قرار دارند. انرژی از طریق سر (بهشت) و پایه (زمین) وارد بدن می‌شود. هفت چاکرا نقاط گردابی هستند که در آن این نیروها با هم ترکیب می‌شوند و هر کدام یک الگوی انرژی متمایز تولید می‌کنند. هدف این چاکراها جذب، تبدیل و توزیع انرژی درونی بدن است که با اصطلاحاتی مانند پرانا و نیروی حیات شناخته می‌شود. اندام‌ها و قسمت‌های بدن خاص با هر چاکرا و همچنین الگوهای رفتاری، عاطفی و شخصیتی مربوطه مرتبط هستند. توجه به این نکته مهم است که چاکراها در تعامل دائمی هستند و واقعاً نمی‌توان آن‌ها را از هم جدا کرد. پاکسازی سنگ لاجورد به ارتباط عمیق‌تر ما با چاکراها می‌انجامد و در نهایت احساس خوبی که با خود و طبیعت می‌گیریم تاثیر مستقیم سنگ لاجورد است.

استفاده از سنگ آبی لاجورد

اگر رنگ‌های آبی لاجوردی آزوریت را به دنیای خود بیاورید، مطمئناً بدن، ذهن و روح شما به زیبایی تغذیه می‌کند. این سنگی است که حس شگفتی معنوی را به هر فضایی می‌آورد. چه جواهرات سنگ‌های قیمتی را انتخاب کنید که حول کریستال شگفت‌انگیز آزوریت متمرکز شوند یا حتی اگر آزوریت را به عنوان سنگی برای فضای مراقبه یا محراب مقدس خود انتخاب کنید، می‌تواند ابزاری جذاب برای استفاده در زمینه اتصال به تفکر بالاتر و تقویت آن رشته‌های غول پیکر باشد. اعتقاد بر این است که به قلمروهای روحی گسترش می‌یابد. حتی برای کسانی که می‌خواهند ارتباط خود را محدود نگه دارند، سنگ شفای آزوریت به شما قدرت استفاده از صدایتان را می‌دهد.

انگشتر لاجورد

اگر شما هم نمی‌خواهید سنگ آبی خیره‌کننده لاجورد را از دیدتان دور کنید، می‌توانند جواهرات زیبای آزوریت را انتخاب کنید. رنگ آبی و ارتعاشات زیاد این سنگ را به‌قدری خیره‌کننده کرده است که احساس می‌کنید تکه‌ای از بهشت را با خود حمل می‌کنید. یک دستبند آزوریت، یک حلقه روی انگشت یا حتی یک آویز، همگی این مزیت را دارند که ارتباط نزدیکی با پوست دارند. خواص انگشتر لاجورد را نمی‌توان نادیده گرفت. علاوه بر همه‌ی خواصی که ذکر کردیم، زیبایی ظاهری متفاوتی نیز برای شما به ارمغان می‌آورد. وقتی کریستال‌های شفابخشی داریم که مستقیماً روی پوست قرار می‌گیرند، این باعث می‌شود که ارتعاشات بالا در آن فرو رفته و مستقیماً انسدادهای داخل را پاک کنند.

آزوریت یکی از آن سنگ‌های قیمتی است که روح سنگ‌های مقدس و شفای عمیق روح را تسخیر می‌کند. این سنگی است که به ما یادآوری می‌کند که شفا به معنای رنج نیست، بلکه می‌تواند به معنای نور و زندگی و زندگیِ در جریان باشد. این یک سنگ ذهن باورنکردنی است که همیشه آماده است تا شما را در پرتو حقیقت به سوی گسترش و تفکر برتر سوق دهد. اگر منتظر راهی برای سرازیر شدن به پتانسیل خود بوده‌اید، این سنگ شما را به سمت پاک‌سازی راهنمایی می‌کند.

خواص سحری سنگ لاجورد

به‌طورکلی اغلب نیروها و انرژی‌های سنگ لاجورد منفی می‌باشد ولی بااین‌حال از نیروهای آن جهت کسب انرژی‌های آرام‌بخش استفاده می‌شود.

طریقه استفاده از سنگ لاجورد

یک قطعه سنگ لاجورد را درون مقداری آب ولرم قرار داده و زمانی که آب سرد شد، آب را بر روی صورت، کف دست‌ها و کف پاها ریخته و سنگ را نیز بر روی چشم سوم خویش بگذارید. در مکانی آرام بر روی زمین دراز کشیده و کف دست‌ها به سمت بالا باشد. پس از مدتی، گرم شدن سنگ را احساس خواهید نمود. بهتر است این روش در هنگام ظهر انجام شود و هنگامی که احساس گرم شدن سنگ به وجود آمد، ده دقیقه دیگر نیز به همان حالت باقی بمانید.

هنگامی که سنگ لاجورد را بر روی چشم سوم خویش قرار می‌دهید، به کسب انرژی‌های مثبت و آرام‌بخش کمک می‌نماید.

خواص منفی سنگ لاجورد

همان‌طور که سنگ لاجورد دارای خواص مهمی است یک سری خواص منفی سنگ لاجورد نیز دارد که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم

توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی و ریوی به هیچ عنوان نباید از این نوع سنگ استفاده نمایند چرا که بیماری آنها تشدید می‌گردد. در واقع این سنگ نباید در هاله‌ی این افراد قرار گیرد.

وجود نوعی نیرو در سنگ لاجورد باعث بروز بیماری‌های مختلف همچون: کوارتز، کم‌کاری و یا پرکاری غده تیروئید و گاه بیماری‌های تنفسی می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌گردد هرگز سنگ لاجورد را بیش از ده دقیقه بر روی چاکرای پنجم قرار ندهید زیرا برای آن مضر بوده و باعث آسیب آن می‌شود و بهتر است این سنگ حداقل دو متر از بدن شما دور باشد تا اثر آن بر روی مدارات اطراف بدن توسط امواج و مدارات زمین خنثی گردد.

اغلب نیروها و انرژی‌های سنگ لاجورد برای انسان‌ها مخصوصاً نوزادان زیر یک سال بسیار مضر است، به‌طورکلی سنگ لاجورد، سنگی خطرناک می‌باشد.

جمع‌بندی درباره خواص سنگ لاجورد

سنگ لاجورد آبی

در این مقاله به بررسی سنگ لاجورد که یکی از آن سنگ‌های قیمتی است که روح سنگ‌های مقدس و شفای عمیق روح را تسخیر می‌کند پرداختیم. این سنگی است که به ما یادآوری می‌کند که شفا به معنای رنج نیست، بلکه می‌تواند به معنای نور و زندگی و زندگیِ در جریان باشد. این یک سنگ ذهن باورنکردنی است که همیشه آماده است تا شما را در پرتو حقیقت به سوی گسترش و تفکر برتر سوق دهد. اگر منتظر راهی برای سرازیر شدن به پتانسیل خود بوده‌اید، این سنگ شما را به سمت پاک‌سازی راهنمایی می‌کند.

در بالا به برخی از خواص سنگ لاجورد اشاره کردیم، این سنگ شگفت‌انگیز خواص و مزایای بسیار زیادی دارد که مهم‌ترین آن از نظر ما اثراتی است که بر روح شما می‌گذارد. همچنین خواص منفی سنگ لاجورد و مضرات سنگ لاجورد و همچنین خواص سنگ لاجورد در روایات و طب سنتی را برشمردیم.

نظر شما در مورد سنگ لاجورد آبیچیست؟ آیا از انرژی معنوی آن شگفت زده شده‌اید؟ نظرات خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۸ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲:۲۱ قبل از ظهر
نظرات (2)

عبداله نامی  ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۳:۱۱ قبل از ظهر

از راهنمائی شما ممنون هستم ولی بالاخره نفهمیدم این سنگ برای خرید ونگهداری خوب است یانه.

 ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۸:۱۲ قبل از ظهر

عبدلااحمدسلطانی واقعت دارد من تجربه خوب از این سنگ ها دارم

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد