افزایش قیمت طلا از نفس افتاد

افزایش قیمت طلا از نفس افتاد
کاهش 10 هزار تومانی قیمت طلا به ویژه سکه در بازارهای داخلی طی یک هفته گذشته در حالی است که کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی به کاهش قیمت پلاتین و نقره نیز منجر شده است.
کاهش 10 هزار تومانی قیمت طلا به ویژه سکه در بازارهای داخلی طی یک هفته گذشته در حالی است که کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی به کاهش قیمت پلاتین و نقره نیز منجر شده است.
اگر تا همین چند روز پیش خبرگزاری های سراسر جهان در بازه های زمانی کوتاه رکورد قیمت طلا را بر خروجی خود قرار دادند و آن را سندی برای ثبت در دل تاریخ عنوان کردند، از میانه های هفته گذشته بازی به شکل دیگری پیش رفت به طوریکه قیمت این فلز گران بها در بازار های جهانی کاهش پیدا کرد.
با پایان معاملات بازار های جهانی در روز جمعه و آغاز به کار بازار داخلی، روند کاهش قیمت طلا در بازار های جهانی به بازار ایران نیز سرایت کرده است به طوریکه کاهش قیمت این فلز گران بها در بازار داخلی حدود 10 هزار تومان برآورد شده است.
طی یک هفته گذشته و پس از افزایش نرخ بهره در چین و جنگ میان ارزها و افزایش ارزش دلار، قیمت طلا به یکباره 41 دلار کاهش یافت و در پایان معاملات بازار جهانی در پایان هفته این رقم به به هزار و 328 دلار در هر اونس رسید.
موضوعی که بر بازار داخلی نیز اثر گذار بوده است و بار دیگ قیمت طلا در بازار داخلی با شیب نزولی به حیات خود ادامه می دهد. گفتنی است افزایش قیمت طلا و سکه در بازارهای جهانی، تب سرمایه‌گذاری بر روی طلا و سکه در داخل کشور را بالا برد ولی با کاهش یک‌باره قیمت طلا در چند روز گذشته، این گرایش برای سرمایه‌گذاری نیز با کاهش رو به رو شد.
کاهش 10 هزار تومانی قیمت طلا به ویژه سکه در بازارهای داخلی طی یک هفته گذشته در حالی است که کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی به کاهش قیمت پلاتین و نقره نیز منجر شده به نحوی‌که هر اونس پلاتین به هزار و 683 دلار و هر اونس نقره به 23 هزار و 31 سنت رسیده است.
بر اساس گزارش ایسنا روز شنبه در بازارهای داخلی هر قطعه سکه طرح قدیم 348 هزار تومان، سکه طرح جدید 336 هزار و 500 تومان، نیم سکه 168 هزار و 500 تومان، ربع سکه 84 هزار و 500 تومان، هر مثقال طلای آب شده 17 عیار 148 هزار و 500 تومان، هر مثقال طلای آب شده 18 عیار 157 هزار و 250 تومان و یک گرم طلای 18 عیار، 34 هزار و 280 تومان داد و ستد شد.
منبع خبر: خبر آنلاین
  ۲ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۶:۵۴:۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد