3 دليل كاهش قيمت سكه

3 دليل كاهش قيمت سكه
رييس اتحاديه كشوري طلا و جواهر با اشاره به كاهش بهاي جهاني طلا طي هفته گذشته گفت: سكه تمام بهار آزادي نسبت به هفته گذشته 13 هزار تومان ارزانتر و با قيمت 333 هزار تومان فروخته شد.
محمد كشتي‌آراي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس ضمن تشريح وضعيت بازار طلا و سكه در هفته گذشته، اظهار كرد: سه عامل جنگ ارزها، افزايش ارزش دلار و نرخ بهره چين قيمت طلا را در هفته گذشته كاهش داد.
وي با بيان اينكه در طول هفته گذشته قيمت طلا 41 دلار كاهش داشته است، افزود: در بازارهاي داخلي نيز با توجه به نوسانات قيمت طلا در بازارهاي جهاني بهاي انواع قطعه سكه كاهش يافته است.
رييس اتحاديه كشوري طلا و جواهر با اشاره به كاهش 13 هزار توماني بهاي سكه تمام بهار آزادي در مقايسه با هفته گذشته، تصريح كرد:‌ البته كاهش قيمت براي نيم سكه و ربع سكه به مراتب كمتر از سكه تمام بهار آزادي است. كشتي‌آراي اضافه كرد: هفته گذشته سكه تمام بهار آزادي 346 هزار تومان بود، ولي روز گذشته اين سكه 333 هزار تومان فروخته مي‌شد.
به گفته وي، طي روز گذشته نيم سكه بهار آزادي با بهاي 167 هزار تومان و ربع سكه نيز با بهاي 84 هزار و 500 تومان در بازارهاي داخلي فروخته مي‌شد. رييس اتحاديه كشوري طلا و جواهر با اشاره به اينكه بهاي هر گرم طلاي 18 عيار در بازارهاي داخلي 33 هزار و 900 تومان اعلام شده است، افزود: مشخص نيست كه كاهش قيمت طلا در هفته جاري نيز ادامه داشته باشد.
قيمت هر مثقال طلاي 17 عيار 146 هزار و 700 تومان،‌ قيمت هر مثقال طلاي 18 عيار 156 هزار و 60 تومان و قيمت هر گرم طلاي 18 عيار 33 هزار و 870 تومان در بازارهاي داخلي برآورد شده است. همچنين طي روز گذشته بهاي فروش هر اونس طلا در بازارهاي جهاني معادل 75/1328 دلار اعلام شده كه بيانگر كاهش 29/0 درصدي اين نرخ در مقايسه با 24 ساعت روز قبل از آن است. گزارش‌هاي رسمي بيانگر خريد هر اونس طلا در بازارهاي جهاني با قيمت 35/1328 دلار است كه البته اين نرخ نسبت به 24 ساعت گذشته 90/3 درصد كاهش ارزش داشته است.
ادامه جلسات رفع مشکل مالیات ارزش افزوده
ريیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از ثبات بازار سکه و طلا روز یکشنبه در بازار و ادامه جلسات اتحادیه طلا و جواهر، مجلس، مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای رفع مشکل اجرای مالیات بر ارزش افزوده در صنف طلا و جواهر خبر داد.
ريیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت انواع سکه تغییری نداشته است، افزود: تنها قیمت سکه طرح امام (ره) 2 هزار تومان نسبت به روز شنبه افزایش یافته است.
وی قیمت هر گرم طلای زرد 18 عیار را 33 هزار و 900 تومان و هر اونس طلای جهانی را نیز 1328 دلار اعلام کرد و افزود: قیمت طلا و سکه طی روزهای اخیر کاهش یافته بود تا به قیمت فعلی رسید.
کشتی آرای ادامه داد: با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی، قیمت‌ها همچون روز گذشته است و پیش‌بینی می‌شود که تا چند روز آینده نیز به همین صورت باقی بماند.
وی با بیان اینکه هنوز سکه‌ها با پلمب بانک مرکزی وارد بازار نشده است، تصریح کرد: هنوز سکه‌های یک گرمی نیز توسط بانک مرکزی وارد بازار نشده است.
این در حالی است که علی عادلی ريیس بانک کارگشایی پیش از این از ورود سکه‌هاي یک گرمي بهار آزادی طرح امام (ره) به بازار با بسته‌بندی بانک مرکزی خبر داده بود.
ريیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در پایان از ادامه جلسات اتحادیه طلا و جواهر، مجلس، مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای رفع مشکل اجرای مالیات بر ارزش افزوده در صنف طلا و جواهر خبر داد. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۶:۵۹:۴۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد