سير نزولي طلا معكوس شد

سير نزولي طلا معكوس شد
اين احتمال كه نشست هفته پيش 20 كشور قدرتمند اقتصادي به اتخاذ تدابيري براي جلوگيري از تشديد جنگ ارزي منجر شود باعث شده بود كه قيمت جهاني طلا تا آخرين روز هفته پيش در سراشيبي قرار بگيرد.
اين احتمال كه نشست هفته پيش 20 كشور قدرتمند اقتصادي به اتخاذ تدابيري براي جلوگيري از تشديد جنگ ارزي منجر شود باعث شده بود كه قيمت جهاني طلا تا آخرين روز هفته پيش در سراشيبي قرار بگيرد، اما ديروز به دنبال بازگشايي بازارهاي جهاني معلوم شد كه سفته‌بازان طلا تصميمات گروه 20 را بسيار سست ارزيابي كرده‌اند و به همين دليل، قيمت جهاني طلا كه تا 1315 دلار سقوط كرده بود تا 1343 دلار بالا رفت كه صعود سكه و طلا در بازار داخلي را به همراه داشت.
قیمت طلا دوباره اوج گرفت
مسعودرضا طاهری- بهای طلا در بازار‌های جهانی پس  از نوسان تا 1350دلار، با افزایش 16 دلاری نسبت به روز قبل تا 1343 دلار بالا رفت. بهای سکه در بازار روز گذشته با افزایش 1000 تومانی به 336 هزار تومان رسيد.
سکه طرح قدیم 5 هزار تومان، نیم سکه 2000 تومان و ربع سکه 1000 تومان افزایش قیمت داشته و به ترتیب 360 هزار تومان، 170 هزار تومان و 87 هزار تومان فروخته شدند. افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی ارزش دلار آمریکا را به ازای هر یورو تا حد 4046/1 تضعیف کرد. قیمت طلا در آستانه اجلاس وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی 20 کشور صنعتی در کره‌جنوبی تا 1315 دلار نیز سقوط کرد. افزایش دوباره قیمت طلا نشان مي‌دهد که این اجلاس به هدف اصلی خود که توافق کشورها برای جلوگیری از پایین آوردن عامدانه نرخ پول ملی خود بوده است، دست نیافته و نگرانی از تلاطم در بازار ارز، تقاضا را مجددا متوجه طلا کرده است. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۴ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۷:۱۱:۴۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد